Quake 4
Quake 4 to kolejna odsłona jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii w historii. Jest to oczywiście FPS, czyli pierwszoosobowa strzelanka, która została wyprodukowana przez studia Raven Software i id Software na zlecenie firmy Activision.
Trochę Quake’a II, trochę Quake’a III
Wydawać by się mogło, że mamy tutaj do czynienia z pełnoprawną kontynuacją Quake III: Arena, ale nic bardziej mylnego. Quake 4 to dalszy ciąg opowieści zapoczątkowanej w drugiej odsłonie cyklu. Co ważne, poza trybem kampanii single-player w grze znajdziemy także multiplayer oparty na rozgrywce znanej z Quake III: Arena.
O co tu chodzi?
Podczas rozgrywki bierzemy udział w rozpaczliwej walce o przetrwanie Ziemi na macierzystej planecie Stroggów. Wspólnie z członkami oddziału Marines ruszamy do walki przeciwko nieugiętym przeciwników za pomocą różnorodnych typów broni; skorzystamy również z pojazdów, które ułatwią nam eksplorację i pokonanie wrogów.
Oprawa wizualna
Quake 4 bazuje na silniku id Tech 4 wykorzystanym wcześniej w Doom 3. Jako że gra ukazała się w 2005 roku, to w momencie premiery robiła ogromne wrażenie pod względem jakości grafiki.
Najważniejsze cechy:
- pierwszoosobowa strzelanka
- kontynuacja opowieści zapoczątkowanej w grze Quake II
- tryb multiplayer oparty na grze Quake III: Arena
- różnorodne misje
- grafika na silniku Dooma 3
Minimalne wymagania sprzętowe gry Quake 4:
- system operacyjny Windows XP
- procesor Intel Pentium 4 2 GHz lub AMD Athlon XP 2000
- 512 MB RAM
- karta graficzna 64 MB VRAM
- 3 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- DirectX 9.0c