Przerób kultowe strategie po swojemu: EA udostępni kod Command & Conquer i Red Alert
21.05.2020 14:07, aktual.: 21.05.2020 14:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Command and Conquer to ojciec chrzestny współczesnych strategii czasu rzeczywistego. Gra przyczyniła się do ugruntowania gatunku RTS, który wcześniej został nakreślony przez tę samą firmę (kultowe Westwood) w Dune i Dune 2. Co ciekawe, wydawcy serii, czyli Electronic Arts, postanowili udostępnić kod źródłowy dwóch pierwszych części C&C.
EA użyczy kodu pierwszego Command and Conquer oraz Command and Conquer: Red Alert. Po co? firma robi to, aby wielbicieli serii mogli stworzyć rozbudowane mody do tych tytułów, w tym skonstruować nowe mapy, jednostki, zastąpić elementy graficzne, zmodyfikować logikę sztucznej inteligencji, a także edytować dane gry.
Kod źródłowy będzie dostępny w ramach licencji GNU General Pulic License w wersji w wersji trzeciej i pojawi się wraz z wydaniem zestawu Command and Conquer Remastered Collection. Składa się on ze wspomnianych dwóch części wraz z możliwością przełączania grafiki ze starych na odświeżone w 4K wersje. Ponadto otrzymamy także dodatkowe misje z edycji konsolowych, wsparcie modów, wiele godzin dodatków, nowym multiplayer itp.
Mody, które będzie można stworzyć w oparciu o kod open-source mają być w pełni kompatybilne z nowym edytorem map dołączonym do zestawu gier.
Command and Conquer Remastered Collection ukaże się 5 czerwca na Steam oraz Origin. EA pozwoli na wykorzystanie Steam Workshop na platformie Valve, aby korzystać z map i modów stworzonych przez społeczność. Na Origin zaś ta zawartość od społeczności będzie dostępna prosto z poziomu gry.