Przedsprzedaż w App Store – Apple wprowadza nową metodę zakupu
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Apple wprowadza do App Store nową metodę kupowania kolejnych aplikacji. Od teraz deweloperzy będą mieli możliwość oferowania swoich programów w przedsprzedaży trwającej nawet 90 dni. Może to stanowić ciekawe uzupełnienie dotychczasowej sytuacji, w której twórcy mogli udostępniać sprzedaż swojej aplikacji dopiero w momencie jej opublikowania.
Model oparty na przedsprzedaży będzie dostępny zarówno dla aplikacji płatnych, jak i darmowych, a w przypadku tych pierwszych, cena w trakcie przedsprzedaży będzie mogła być inna niż ostateczna. Kupujący zostanie obciążony kwotą dopiero w momencie pobierania aplikacji (a więc w chwili, gdy zostanie ona wydana i wejdzie do regularnej sprzedaży) i co ciekawe, jeśli od momentu „zakupu” w przedsprzedaży cena aplikacji ulegnie zmianie, kupującego obowiązywać będzie ta niższa, niezależnie od tego, która była pierwsza.
Choć z pozoru może się wydawać, że udostępnianie przedsprzedaży nie ma wielkiego sensu, okazuje się, że może być kluczowe z punktu widzenia zdobywania nowych klientów i ich zainteresowania aplikacją. Zawsze bowiem najtrudniej rozpocząć sprzedaż nowego programu, a dzięki przedsprzedaży użytkownicy będą mogli zapisać się na listę chętnych i tym samym nie zapomnieć o aplikacji, kiedy rzeczywiście zostanie już wydana.
Deweloperzy zainteresowani szczegółami nowego sposobu dystrybucji programów mogą sięgnąć do sekcji pomocy technicznej na stronach Apple.