Problemy z pacjent.gov.pl. Zbyt wielu chętnych na szczepienie
Serwis pacjent.gov.pl odpowiedzialny za zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 został nocą 28 kwietnia 2021 r. wystawiony na ciężką próbę. Masowe zainteresowanie ustaleniem terminu wizyty spowodowało przejściowe problemy z dostępnością.
28.04.2021 00:28
O północy 28 kwietnia odblokowano możliwość ustalenia terminu szczepienia dla Polaków w wieku 30-39 lat, którzy pomiędzy styczniem a marcem 2021 r. zadeklarowali chęć przyjęcia preparatu. To grupa licząca około 400 tys. osób. Zainteresowanie przerosło możliwości rządowych serwerów.
Choć nie doszło do tak poważnej awarii, z jaką mieliśmy do czynienia 31 marca, to pojawiły się nieregularne przerwy w dostępności serwisu. Strona pacjent.gov.pl, choć u większości użytkowników była dostępna, działała niestabilnie – bezpośrednio po północy wystąpiły problemy z logowaniem i działaniem części funkcji.
Mimo tego najbardziej wytrwali i zdeterminowani użytkownicy, niekiedy po kilku próbach, uzyskali potwierdzenie rejestracji wraz z informacją o miejscu i terminie szczepienia.
Jak sprawdzić, czy uzyskaliśmy e-skierowanie? Po zalogowaniu do pacjent.gov.pl należy kliknąć na stronie głównej powiadomienie z ikonką dzwonka oraz informacją o treści "wystawiono e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19. Zarejestruj się na wizytę szczepienną". Kliknięcie w znajdujący się obok przycisk "zobacz" powinno wyświetlić skierowanie wraz z kodem.
Choć odblokowanie możliwości rejestracji dla dużej grupy zainteresowanych spowodowało czasowe problemy, warto zauważyć, że – jak wynika z prowadzonych w kwietniu badań – spada zainteresowanie możliwością zaszczepienia.
O ile w lutym 2021 roku chęć przyjęcia szczepionki deklarowało 70 proc. badanych, to w kwietniu odsetek zainteresowanych spadł do ok. 50 proc.