Płatne dodatki do aplikacji ze Sklepu Windowsa dostępne jako subskrypcje
11.01.2018 18:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Microsoft oddaje w ręce wszystkich programistów aplikacji UWP dla Windowsa 10 możliwość tworzenia dodatków do swoich programów (zakupów wewnątrz aplikacji), które będzie trzeba opłacać regularnie, w ramach systemu subskrypcji. Stworzony w ten sposób dodatek będzie dostępny, dopóki korzystająca z niego osoba będzie regularnie uiszczać za niego opłaty. Dotychczas takie rozwiązanie było dostępne tylko dla części programistów.
Twórca może odtąd także zdecydować o uruchomieniu darmowego okresu próbnego, podczas którego użytkownik przez tydzień lub miesiąc będzie mógł korzystać z płatnego dodatku za darmo. Dopiero wtedy będzie mógł podjąć decyzję, czy jest zainteresowany zakupem na dłużej. Tutaj pojawia się nowość, o której wspomniano na wstępie, a więc model sprzedaży wykorzystujący subskrypcje.
Programista może przy tym ustalić, czy opłaty będą wymagane co miesiąc, 3 miesiące, pół roku, rok lub dwa lata. Jest to oczywiście informacja widoczna jeszcze przed zakupem, nie będzie więc niepotrzebnych niespodzianek. Microsoft dodaje, że za każdy dodatek do aplikacji sprzedany w formie subskrypcji programista zarobi 85% kwoty (minus podatek) lub 75% (minus podatek) w przypadku gier.
Aby móc zacząć korzystać z nowego modelu sprzedaży dodatków, aplikacja której dotyczy dodatek musi być skompilowana dla Windowsa 10 Anniversary Edition (10.0, kompilacja 14393) lub nowszego przy użyciu Visual Studio z wykorzystaniem odpowiednich API. Szczegóły znaleźć można wśród poradników Microsoftu dotyczących monetyzacji w aplikacjach UWP.