PKO BP wprowadzi nową aplikację. Na horyzoncie "IKO lajt"

PKO Bank Polski w perspektywie najbliższych lat wprowadzi na rynek kolejną aplikację mobilną. "IKO lajt" ma posłużyć do obsługiwania osób, które nie są jeszcze klientami banku, ale docelowo mogłyby się nimi stać. Program będzie dostępny równolegle z obecnie znaną aplikacją IKO dla klientów PKO BP.

PKO BP wprowadzi drugą aplikację mobilną
PKO BP wprowadzi drugą aplikację mobilną
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Konrad Zelazowski
Oskar Ziomek

27.10.2024 10:20

Bank PKO przedstawił strategię na najbliższe lata, która obejmuje między innymi cyfrowy kanał komunikacji z osobami, które nie są jeszcze klientami banku, ale mogłyby się nimi stać w niedalekiej przyszłości - zwraca uwagę serwis Cashless.pl. Ma to być możliwe dzięki wprowadzeniu - równolegle do IKOkolejnej aplikacji mobilnej, tzw. "IKO lajt", która miałaby umożliwić kontakt z przyszłymi klientami PKO, którzy w danym momencie nie mają jeszcze rachunku w tym banku.

PKO BP nie zdradził, kiedy dokładnie nowy wariant aplikacji IKO miałby pokazać się na rynku, ale jest to punkt strategii, którą przewidziano na lata 2025-2027. Jak zwraca uwagę Cashless, pomysł pozyskiwania klientów spoza banku akurat za pośrednictwem mobilnej aplikacji nie jest nowy, zwłaszcza w przypadku PKO BP. W dotychczasowej wersji IKO była już bowiem kiedyś możliwość na przykład zaciągania pożyczek przez osoby bez rachunku w PKO Banku Polskim. Wprowadzenie "IKO lajt" wydaje się kontynuacją tego podejścia na większą skalę.

"Potrzebujemy nowoczesnej superaplikacji, by wyjść poza schemat. Będzie ona oknem do budowania szybkiej i miękkiej relacji z użytkownikami, których później będziemy mogli konwertować na klientów PKO" - powiedział na konferencji prasowej prezes PKO BP Szymon Midera cytowany przez Cashless.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aplikacja "IKO lajt" miałaby też oferować dodatkowe funkcje, nie tylko związane z PKO BP. Klient miałby tu możliwość podpięcia dowolnej karty płatniczej innego banku czy kupowania doładowań, biletów lub ubezpieczeń. Docelowo przyzwyczajenie do aplikacji miałoby sprawić, że klient zdecydowałby się przenieść rachunek do PKO BP, a tym samym zacząć korzystać z "pełnej wersji" aplikacji IKO.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)