Nvidia wprowadza DLSS 3.5. Gry zyskają nie tylko na jakości
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nvidia zapowiedziała wprowadzenie technologii DLSS 3.5, która w praktyce jest rozwinięciem dotychczasowej DLSS 3. Chodzi o mechanizm skalowania obrazu, dzięki któremu układ graficzny najpierw generuje klatkę o niższej rozdzielczości. Najważniejszą nowością jest technologia Ray Reconstruction.
Nvidia wprowadza DLSS 3.5, czyli aktualizację technologii umożliwiającej skalowanie obrazu, który został wcześniej wygenerowany w niższej rozdzielczości niż docelowa wymagana przez użytkownika. Nvidia wykorzystuje do tego już teraz różne mechanizmy, a nowością w wydaniu DLSS 3.5 jest próbkowanie promieni, co ma pomagać przy efektach świetlnych.
Nvidia podaje, że nowa funkcja dostępna w ramach DLSS 3.5 jest skuteczniejsza od typowego odszumiania. Nowością jest bowiem wykorzystanie sieci neuronowych, na których wytrenowanie poświęcono kilka razy więcej czasu niż w przypadku poprzedzającej technologii DLSS 3. Konsekwencją jest wzrost płynności animacji - dla przykładu w przypadku Cyberpunka 2077 aż o 9 proc. względem DLSS 3.
Co ciekawe, Ray Reconstruction ma zadziałać w przypadku wszystkich układów GeForce z serii RTX, choć do pełnej obsługi DLSS 3.5 będą wymagane karty z serii RTX 4000 ze względu na dostępność funkcji Frame Generation. Na benchmark.pl przeczytacie o szczegółach związanych z DLSS 3.5.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl