No to pograne. Wielka awaria PlayStation Network (aktualizacja)
PlayStation Network nie działa? Nie tylko u ciebie. Jeśli chciałeś spędzić sobotę na graniu na swojej konsoli, to nie mamy dobrych wieści.
Trwa wielka globalna awaria PlayStation Network. Tysiące użytkowników skarżą się na problemy z działaniem takich usług jak PlayStation Store, PlayStation Video, a nawet granie online.
Ze zgłoszeń użytkowników serwisu Downdetector wynika, że problemy z działaniem platformy rozpoczęły się w nocy z 7 lutego na 8 lutego. Kilkanaście godzin później - tuż po godzinie 16:00 - wciąż nie mogę się zalogować na moje konto PSN, a zgłoszeń przybywa.
O godzinie 2:46 czasu polskiego Sony poinformowało o "możliwych problemach u niektórych użytkowników" za pośrednictwem serwisu X. W ciągu przeszło 13 kolejnych godzin nie pojawiła się żadna nowa wiadomość.
Awaria PlayStation Network odcięła od usług sieciowych przynajmniej część użytkowników konsol PS5, PS4, PS3, PS Vita oraz PS Portal. Problemy występują także na stronie internetowej oraz aplikacjach mobilnych. Co prawda ofertę sklepu PlayStation Store da się przejrzeć, ale dodanie jakiejś gry do koszyka czy nawet próba zalogowania skutkuje wyświetleniem komunikatu o błędzie.
W momencie publikacji tego tekstu liczba raportów z USA wynosi ponad 5,9 tys., z Hiszpanii ponad 800, z Francji przeszło 3,7 tys., a z Polski ponad 1,4 tys. W szczytowym momencie w Stanach Zjednoczonych notowano tuż przed godz. 13:00 czasu polskiego ponad 66 tys. zgłoszeń.
Aktualizacja, godz. 17:17
Po godzinie 17:00 liczba zgłoszeń awarii w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie (zbliża się do 1,5 tys. raportów). Wpis Sony na X o "możliwych problemach u niektórych użytkowników" zebrał już ponad 34 tys. komentarzy.
Aktualizacja, godz. 19:10
Z raportów serwisu Downdetector wynika, że problemy z działaniem usług Sony wciąż występują. Liczba zgłoszeń w Polsce przekroczyła już 1,9 tys. Duże problemy odnotowuje się też m.in. w Niemczech (ponad 6,5 tys. zgłoszeń), we Włoszech (prawie 2,4 tys.) oraz we Francji (blisko 3,9 tys.). Jedyny wpis Sony na X w tej sprawie został już wyświetlony ponad 16 mln razy i zebrał ok. 44 tys. komentarzy.
Aktualizacja, godz. 21:05
Po godzinie 21:00 liczba raportów w Polsce nieco spadła, jednak wciąż utrzymuje się na poziomie, który nie pozwala uznać, że Sony uporało się z awarią. Na ten moment notuje się nieco ponad 1,2 tys. zgłoszeń w naszym kraju.
Aktualizacja, godz. 22:00
W sieci pojawia się coraz więcej wpisów i komentarzy, według których usługi PSN wracają powoli do normy. Ma to odbicie w raportach w serwisie Downdetector - w różnych państwach można zauważyć duży spadek zgłoszeń. Wciąż jest ich jednak na tyle dużo (ponad 700 w Polsce), aby sądzić, że u niektórych użytkowników mogą dalej występować problemy z poprawnym działaniem usług Sony.
Aktualizacja, godz. 1:00
Tuż przed godz. 1:00 czasu polskiego Sony poinformowało za pośrednictwem serwisu X, że udało się usunąć awarię, przywracając funkcjonalność PSN. "Powinniście już uzyskać dostęp do funkcji online bez żadnych problemów. Przepraszamy za niedogodność!" - przekazano w oficjalnym komunikacie.
Aktualizacja, godz. 9:00
Sony ogłosiło, że - w ramach rekompensaty - ważność wszystkich aktywnych abonamentów PlayStation Plus została wydłużona o 5 dodatkowych dni.
Miron Nurski, dziennikarz dobrepogramy.pl
Adam Gaafar, dziennikarz dobrepogramy.pl