Nie działa Inea. Awaria internetu i telewizji (aktualizacja)
Usługi Inea nie działają u wszystkich użytkowników prawidłowo - wynika ze zgłoszeń, które od rana trafiają do serwisu downdetector. Chociaż skala awarii nie wydaje się wielka, problem u części klientów wyraźnie utrzymuje się od kilku godzin. Zgłoszenia dotyczą zarówno internetu, jak i telewizji.
14.07.2024 | aktual.: 15.07.2024 06:14
Z wielu miast spływają sygnały dotyczące awarii usług Inea - wynika z danych zbieranych na bieżąco w serwisie downdetector. Liczba zgłoszeń cały czas oscyluje wokół 180, a pierwsze raporty zaczęły spływać wczesnym rankiem. Znakomita większość osób zgłasza problemy z internetem, ale część zwraca również uwagę na brak telewizji. Skala awarii jest niewielka, ale problem utrzymuje się już dobrych kilka godzin.
Możliwe, że usterka usług Inea spowodowana jest jakimś incydentem i lokalną awarią np. w wyniku zdarzeń pogodowych. W chwili pisania niniejszego tekstu, Inea nie podała żadnych informacji o problemach w swoich mediach społecznościowych. Od kilku godzin klienci komentują jednak najnowszy wpis na Facebooku, zwracając uwagę na problemy z internetem między innymi w Opolu Lubelskim, Nałęczowie oraz gminach Grabowiec i Garbów.
Do czasu rozwiązania usterki, klientom pozostaje uzbroić się w cierpliwość, w ostateczności ratując się dostępem do internetu w inny sposób - na przykład po ustawieniu funkcji hotspota w smartfonie. Warto jednak pamiętać, że takie wykorzystanie planu taryfowego na domowe potrzeby może być krótkotrwałe przed zużyciem dostępnego pakietu danych. Apelujemy więc o rozsądne podejście, by nie narazić się na wysoki rachunek za usługi mobilne.
Aktualizacja, godz. 14:30
Na dobrych kilka godzin od rozpoczęcia awarii, problemy z usługami Inea niestety nadal nie ustąpiły. Zgłoszeń w serwisie downdetector jedynie przybywa. Dostawca jak na razie nie ustosunkował się do sygnałów klientów w mediach społecznościowych.
Aktualizacja, godz. 17:00
Z liczby zgłoszeń o awarii w serwisie DownDetector odczytujemy, że sytuacja nie uległa większej zmianie i awaria trwa w dalszym ciągu.
Aktualizacja, 15.07 godz. 06:00
Z danych na wykresie zgłoszeń w serwisie DownDetector widać wyraźnie, że sytuacja uległa poprawie i poradzono sobie już z wszelkimi problemami, efektem czego awaria już nie występuje.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl