Netia nie organizuje konkursu. Ktoś podszywa się pod firmę
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Netia nie oferuje swoim klientom żadnego konkursu, w którym można wygrać smartfony czy tablety. Ktoś wykorzystuje wizerunek firmy i próbuje w ten sposób wzbudzić zaufanie odbiorców. Grozi to utratą przynajmniej danych, jeśli nie pieniędzy.
Klienci Netii, ale nie tylko, muszą uważać na widoczne w sieci oferty. Trwa kampania phishingowa, w której ktoś wykorzystuje wizerunek Netii i próbuje zachęcić nieświadomych odbiorców do wypełnienia ankiety. Te działania nie mają związku z autentyczną ofertą Netii. Mamy do czynienia z oszustwem - klikanie jakichkolwiek linków lub podejmowanie próby wygrania telefonu to proszenie się o kłopot.
Tego typu kampanie nie są niczym nowym. Netia sama cytuje zresztą przy tym swój wpis z 2020 roku, kiedy miała miejsce podobna akcja. Oszuści celowo przygotowują strony i reklamy tak, by przypominały autentyczną komunikację danej firmy i nie stronią od określeń zachęcających do szybkiego podjęcia kroków. W opisywanym przypadku pojawia się między innymi stwierdzenie, że zaproszenie do ankiety dostało rzekomo tylko 100 losowych osób i pozostało jedynie kilka minut, by odpowiedzieć na pytania.
Każdy, kto zobaczył podobną ofertę, najlepiej zrobi, jak ją zignoruje. Kliknięcie dowolnego przycisku z pewnością przekieruje użytkownika do fałszywego formularza, gdzie zależnie od konkretnego przypadku mogą być wyłudzane dane osobowe a nawet karty płatniczej czy login i hasło do bankowości (na przykład pod pretekstem rzekomego potwierdzenia nagrody i tożsamości). Apelujemy o zdrowy rozsądek i przypominamy, że w sieci nie brakuje podobnych oszustw.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl