mObywatel 2.0 nie działa. Ludzie zgłaszają problemy
mObywatel 2.0 w końcu trafił w ręce Polaków. Aplikacja miała wprowadzić nową erę dokumentów i usług cyfrowych, a do tego umożliwić załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. W praktyce nie wygląda to tak pięknie, a sporo użytkowników zgłasza problemy.
14.07.2023 | aktual.: 14.07.2023 16:10
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, właśnie dzisiaj wystartował mObywatel 2.0 - to nowa wersja wcześniejszej aplikacji mObywatel, która oferuje odświeżoną szatę graficzną oraz dodatkowe funkcjonalności (w tym m.in. dokument elektroniczny mDowód). Aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android (Google Play) i iOS (App Store).
Oprócz dostępu do dokumentów, program pozwala na obsługę części spraw urzędowych - za jego pomocą można zalogować się do e-Urzędu Skarbowego, realizować e-Recepty bez podawania numeru PESEL, korzystać z mLegitymacji szkolnej czy potwierdzić zniżki na przejazdy koleją, uprawnień emeryta/rencisty lub uprawnień adwokackich.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Problemy z działaniem mObywatel 2.0
Tak się składa, że mieliśmy okazję sprawdzić działanie aplikacji mObywatel 2.0 w praktyce. Nie napotkaliśmy żadnych większych problemów – według relacji Norberta, aplikacja działa absolutnie płynnie i każdy ekran wczytuje się błyskawicznie. Nowa wersja jest minimalistyczna, funkcjonalna i użyteczna. Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia. W sieci nie brakuje głosów krytyki, które zgłaszają problemy z działaniem usługi.
Minister Cyfryzacji Janusz Cieszyński opublikował w mediach społecznościowych zdjęcie działającej usługi mDowód w aplikacji mObywatel 2.0. Pod wpisem Ministerstwa Cyfryzacji pojawiło się sporo głosów krytyki.
Użytkownicy skarżą się na problemy z aktywacją profilu mObywatel i logowaniem do aplikacji. Sporo zgłoszeń dotyczy także komunikatów z wyświetlaniem dostępnych usług. Warto dodać, że nieprawidłowe działanie nie jest związane z urządzeniem - według raportów użytkowników, problemy występują zarówno na systemie Android, jak i iOS.
Wiele wskazuje, że to tylko chwilowe niedogodności, które pojawiły się zaraz po udostępnieniu nowej aplikacji. Centralny Ośrodek Informatyki podaje, że problemy techniczne mają wynikać z dużego zainteresowania usługą. Administratorzy już pracują nad rozwiązaniem usterki.
Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl