Milk Crate Challenge. Kolejne niebezpieczne wyzwanie na TikToku
TikTok został opanowany przez viralowe nagrania osób podejmujących się "wyzwania" o nazwie Milk Crate Challenge. To kolejna niebezpieczna moda internetowa, która może skończyć się wizytą w szpitalu.
03.09.2021 08:04
Zyskujące na popularności wyzwanie Milk Crate Challenge polega na ułożeniu skrzynek po napojach w konstrukcję przypominającą piramidę schodkową. Zadaniem śmiałka jest wbiegnięcie po stopniach na szczyt wieży, a następnie szybkie zejście z niej. Jak nietrudno się domyślić, chwiejna konstrukcja powoduje, że uczestnicy wyzwania często spadają na ziemię. Część prób kończy się poważnymi urazami ciała, a nawet utratą przytomności.
Nic dziwnego, że nowa internetowa moda spotkała się z reakcją ze strony ekspertów. To może być nawet gorsze niż upadek z drabiny – powiedział w komentarzu dla amerykańskiego dziennika The Washington Post Shawn Anthony, ortopeda ze szpitala Mount Sinai w Nowym Jorku.
Do sprawy odniósł się również Departament Zdrowia Baltimore. Na profilu instytucji na Twitterze pojawił się niedawno następujący wpis: W związku z rosnącą liczbą hospitalizacji związanych z COVID-19 w całym kraju, przed przystąpieniem do #milkcratechallenge sprawdź proszę, czy w lokalnym szpitalu jest dla ciebie dostępne łóżko.
Udział w wyzwaniu odradza również amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA). Chociaż regulujemy mleko, nie możemy tego polecić – napisała rządowa instytucja na Twitterze, w odpowiedzi na wpis komika Conana O'Brien, który stwierdził, że przed podjęciem wyzwania czeka na zatwierdzenie przez FDA. Agencja dodała, że może lepszym pomysłem byłoby wypicie szklanki dobrego mleka i zwrócenie wszystkich skrzynek do sklepu.
Popularność Milk Crate Challenge sprawiła, że TikTok znalazł się w ogniu krytyki za możliwość udostępniania tego typu treści. Do sprawy odniósł się rzecznik platformy, który wydał następujące oświadczenie: TikTok zabrania treści promujących lub gloryfikujących niebezpieczne działania. Usuwamy takie filmy i przekierowujemy wyszukiwania do naszych wytycznych dla społeczności, aby zniechęcić do takich treści. Zachęcamy wszystkich do zachowania ostrożności w swoim zachowaniu, zarówno w Internecie, jak i poza nim.
Jeszcze niedawno wpisanie hashtagu #milkcratechallenge dawało 9 mln wyświetleń – informował pod koniec sierpnia serwis internetowy magazynu Fast Company. Portal zwracał przy tym uwagę, że nie należy obwiniać za ten trend wyłącznie TikToka.
Ostatecznie TikTok postanowił zbanować Milk Crate Challenge na swojej platformie. Wpisanie popularnego hashtagu powoduje obecnie wyświetlenie komunikatu "nie znaleziono wyników". Pojawia się również informacja, że "to wyrażenie może być powiązane z zachowaniem lub treścią, które naruszają wytyczne".