Microsoft i Yahoo tracą, Google nadal króluje
Pomimo tego, że obie firmy notują systematyczny wzrost liczbyzapytań wysyłanych do swoich wyszukiwarek, zarówno Microsoft jak iYahoo tracą udział w tym ważnym rynku. W październiku straciły oneodpowiednio 0,6% i 0,8% - dokładnie tyle, ile w tym samym czasiezyskało Google. Udział Google wzrósł do poziomu 58,5%. Jest to ponad 1,5% więcej,niż we wrześniowym badaniu. Dalej uplasowały się Yahoo z wynikiem22,9% oraz Microsoft, który zebrał 9,7%. Czołową piątkę zamykająAskNetwork (4,7% - bez zmian od ostatniego badania) oraz AOL (4,2%- spadek o 0,1%). Najlepsza piątka zebrała w październiku ponad10,5 miliarda zapytań. To wynik lepszy o 12% w porównaniu do danychz poprzedniego, wrześniowego badania. Microsoft i jego wyszukiwarka Windows Live Search spadła więcponiżej ważnej granicy 10%. Trend spadkowy dawało się jednakzaobserwować już od lipca tego roku. Wygląda na to, że wkładprogramistów i kampania promocyjna Microsoftu to wciąż za mało, abyprzekonać użytkowników konkurencyjnych wyszukiwarek do swojegoproduktu.