Apple nieźle namieszał. Media społecznościowe straciły niemal 10 mld dol.
Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły prawie 10 miliardów dolarów po zmianach polityki prywatności w iPhonie. Teraz muszą budować swoją infrastrukturę reklamową od podstaw.
01.11.2021 12:58
Dochodzenie przeprowadzone przez The Financial Times wykazało, że Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły około 9,85 miliarda dolarów przychodów po zmianach Apple w praktykach prywatności.
W zeszłym roku Apple ogłosiło politykę App Tracking Transparency (ATT), która wymaga od aplikacji pytania o zgodę na śledzenie danych użytkowników. Zasady weszły w życie w kwietniu, uniemożliwiając aplikacjom śledzenie użytkowników, jeśli nie wyrażą oni na to zgody.
Facebook w zeszłym roku szczególnie skrytykował ruch za pośrednictwem całostronicowej informacji zamieszczonej w gazecie. Dzięki raportowi The Financial Times teraz wiemy, dlaczego liderzy firmy byli tak sfrustrowani zaistniałą sytuacją.
Nowa polityka Apple zmusza platformy społecznościowe i inne aplikacje do większej kreatywności w swoich reklamach. Niezależnie od tego, czy oznacza to skupienie się na urządzeniach z Androidem, czy inwestowanie w działalność reklamową Apple będą musieli znaleźć inne źródło przychodów, które nie obejmują śledzenie ludzi na ich iPhone'ach.
Na koniec warto dodać, że Apple zmieniając politykę prywatności, wykazało się dużą hipokryzją, bo w przeszłości samo prawie złamało własne zasady, po cichu zbierając dane użytkowników w taki sam sposób, jak robiły to aplikacje innych firm.