Logowanie przez Facebooka. Ta metoda zaczyna budzić spore obawy

Z dużym prawdopodobieństwem istnieją serwisy i strony internetowe, na które logowaliście się za pomocą Facebooka. Jeśli jednak nie korzystaliście z tej metody, możecie być z siebie dumni. Okazuje się, że wiele firm rezygnuje z niej z powodu obaw użytkowników o ich prywatność.

Opcja logowania przez Facebooka znika ze stron internetowych
Opcja logowania przez Facebooka znika ze stron internetowych
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jaap Arriens
Konrad Siwik

09.09.2022 | aktual.: 12.09.2022 12:47

Opcja logowania przez Facebook znika ze stron internetowych, ponieważ konsumenci domagają się lepszej prywatności – o czym donosi CNBC. Na przełomie ostatniego miesiąca producent sprzętu komputerowego Dell zrezygnował z możliwości logowania się na jego stronie za pośrednictwem "pierworodnego syna" Zuckerberga. Analogiczny krok wykonały inne duże firmy i serwisy takie jak Nike, Patagonia, Twitch, Best Buy, Ford Motor, Pottery Barn czy Match (odpowiednik Tindera).

Taki ruch ze strony marek to wyraźny sygnał, że z Facebookiem jest coraz gorzej, a jego użytkownicy tracą zaufanie do serwisu. Warto mieć na uwadze, że jeszcze kilka lat temu logowanie za pośrednictwem "najpopularniejszego serwisu społecznościowego" było jedną z domyślnych opcji na wielu stronach internetowych.

Jen Felch, dyrektorka ds. cyfrowych i technologii informacyjnych w firmie Dell, powiedziała, że ludzie przestali używać loginów społecznościowych z powodów, które obejmują obawy dotyczące bezpieczeństwa, prywatności i udostępniania danych.

"Jedną z rzeczy, które obserwujemy w całej branży, jest coraz więcej zagrożeń bezpieczeństwa lub przejęć kont, niezależnie od tego, czy jest to Instagram, Facebook, czy cokolwiek innego" – powiedziała Jen Felch. "Myślę, że ludzie świadomie podejmują decyzję o odizolowaniu konta w mediach społecznościowych, zamiast łączyć je z innymi stronami" – wyjaśniła.

Znikająca opcja logowania to najnowszy znak zmniejszającego się wpływu Facebooka na internet po ponad dekadzie spektakularnego wzrostu. Strony internetowe widzą w nim coraz mniejszą wartość w dużej mierze dlatego, że konsumenci tracą do niego zaufanie. Ma to oczywiście związek ze skandalem Cambridge Analytica, gdzie firma zebrała dane osobowe 87 milionów profili na Facebooku i wykorzystała je do kierowania reklam w kampanii prezydenckiej w 2016 r. Z kolei podczas pandemii Covid-19 użytkownicy Facebooka byli zalewani błędnymi informacjami na temat masek i szczepionek.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)