Legimi powalczyło o czytelników, teraz idzie na giełdę

Skoro minął nam już rok w pandemii, trzeba zacząć szukać pozytywów. A te dobiegają ze strony mało spodziewanej bo czytelniczej. Mówi się, że Polacy czytają mało albo wcale. Tymczasem raport Nielsena za 2020 r. wskazuje liczby zawrotne. Wynika z niego, że rodacy kupili 100 mln elektronicznych książek, wydając na nie ponad 2 miliardy zł.

Legimi wchodzi na giełdę
Legimi wchodzi na giełdę
Redakcja

13.04.2021 | aktual.: 13.04.2021 13:38

Przełożyło się to na Legimi, które zaliczyło wzrost abonentów o 66 procent.

  • W IV kwartale 2020 roku, gdy Polacy mierzyli się z drugą falą pandemii, zauważyliśmy znaczny wzrost zainteresowania cyfrową rozrywką, z której można korzystać bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu i współzałożyciel Legimi.

Polacy upodobali sobie modele subskrypcyjne. Chętnie sięgają po Netfliksa, HBO Go czy Spotify. Coraz częściej dotyczy to również bibliotek e-booków i audiobooków. Warto dodać, że w ubiegłym roku Legimi miało sprzedać równo 1 milion książek elektronicznych. Spółka chce ze swojej popularności skorzystać i 14 kwietnia wchodzi na giełdowy rynek NewConnect.

  • Celem wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku alternatywnym jest budowa stabilnych relacji inwestorskich i systematyczne budowanie wizerunku wiarygodnej, stabilnej, dojrzałej i dobrze zarządzanej firmy. W dłuższym terminie cechy te chcemy przełożyć na odblokowanie dodatkowych możliwości pozyskiwania finansowania na szybszy rozwój w kolejnych latach – tłumaczy Małaczyński.

Do obrotu zostaną wprowadzone już istniejące akcje, debiut na giełdzie nie jest związany z emisją nowych akcji. Z ubiegłorocznego raportu Legimi wynika, że spółka 32 mln zł przychodu, a zysk przekroczył 2 mln zł.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)