Lara Croft z zaburzeniami łaknienia. Grafiki „realistycznych” bohaterek gier od Bulimia.com
22.07.2015 16:49
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przez lata komputerowa rozrywka była zdecydowanie zdominowana przez postaci męskie. Momentem przełomowym była pierwsza gra z serii Tomb Raider, w której Lara Croft wyznaczyła z kolei prawdopodobnie niemożliwe do osiągnięcia standardy w kwestii kobiecego ciała. Ku uciesze graczy. Dziś takie podejście jest skrupulatnie krytykowane. Organizacja Bulimia.com, zajmująca się pomocą osobom z zaburzeniami łaknienia, przygotowała swoją wizję grafik przedstawiających bohaterki popularnych gier. Wizję, która opierała się na danych statystycznych na temat ciał... przeciętnych Amerykanów.
Według przedstawicieli Bulimia.com problemem jest nie tylko fakt, że ciała kobiet mają w grach wyglądać nierealistycznie. Również skąpy ubiór ma uprzedmiotawiać przedstawicielki płci żeńskiej. Dlatego dla organizacji niedorzeczne jest to, że na drodze jak najbardziej realistycznego odwzorowania świata, poświęca się miliony dolarów na techniki cieniowania czy rozwijania półprzepuszczalnych tekstur, a zapomina się o czymś tak naturalnym, jak wiernie odwzorowanie proporcji cała kobiety. Ze wszystkimi grafikami można zapoznać się na stronie organizacji.