KIA Connect to aplikacja dla kierowców posiadających samochody marki KIA wyposażone w system zdalnej obsługi o tej samej nazwie. KIA Connect pozwala za pomocą telefonu odczytywać informacje o samochodzie i włączać wybrane funkcje, w tym na przykład podgrzewanie/schładzanie kabiny przed wejściem do auta.
KIA Connect łączy się z samochodem KIA po jednorazowym sparowaniu. Wystarczy założyć Konto Kia użytkownika i odczytać kod QR wyświetlanego przez system infotainment w samochodzie. Od tego momentu w aplikacji w telefonie widoczny jest status samochodu, zasięg, pozostała energia w akumulatorach (w przypadku aut elektrycznych i hybryd plug-in) oraz lokalizacja na mapie.
Użytkownik KIA Connect może wykorzystać aplikację m.in. do zdalnego otwierania i zamykania samochodu, rozpoczynania i kończenia ładowania czy sterowania funkcjami klimatyzacji i podgrzewania. Możliwe jest także ustalenie harmonogramu, zgodnie z którym samochód sam będzie się nagrzewać o zadanej porze, by (np. rano przed dojazdem do pracy) skrócić czas potrzebny na uzyskanie przyjemnych warunków wewnątrz kabiny.
Do najważniejszych funkcji aplikacji KIA Connect należą:
- Odczytywanie informacji o lokalizacji samochodu,
- Sprawdzanie stanu akumulatora w przypadku aut elektrycznych i hybryd plug-in,
- Sterowanie centralnym zamkiem i klimatyzacją,
- Analizowanie historii zużycia energii podczas jazdy,
- Planowanie trasy w smartfonie, którą później można wysłać do samochodu,
- Odczytywanie informacji o błędach, np. niskim ciśnieniu w oponach,
- Możliwość wysyłania powiadomień o statusie pojazdu.