iPhone'y od teraz będą wyświetlać reklamy w powiadomieniach. Apple właśnie zmieniło zasady

iPhone'y od teraz będą wyświetlać reklamy w powiadomieniach. Apple właśnie zmieniło zasady
Arkadiusz Stando

05.03.2020 14:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Serwis 9to5Mac zauważył, że Apple zmieniło wytyczne dotyczące aplikacji trafiających do AppStore. Wśród wielu nowych zasad pojawia się jedna kluczowa wzmianka. Dotychczasowe restrykcje dotyczące powiadomień push się zmieniły i teraz aplikacje będą mogły wyświetlać z ich pomocą reklamy. O ile zgodzi się na to użytkownik.

Apple przez wiele lat strzegło swojego bastionu prywatności. Unikano reklam, a szczególnie marketingu bezpośredniego. Ale pieniądze mogą zmienić wszystko. Apple właśnie zmieniło zdanie i wkrótce wśród powiadomień systemowych mogą pojawiać się reklamy. Oczywiście za zgodą użytkownika, ale jak jest z nadawaniem uprawnień chyba wszyscy wiemy. Spora część użytkowników nie zwraca uwagi, na co się zgadza.

Całe szczęście, że deweloperzy aplikacji na iOS wyrażający chęć reklamowanie się przez powiadomienia, będą musieli w prosty sposób oferować wyłączenie tej funkcji. Niemniej jednak cała ta zmiana jest dość zabawna, biorąc pod uwagę praktyki Apple z ostatnich kilku lat. Firma teoretycznie walczyła z tego typu reklamą, a jednocześnie sama ją praktykowała.

Apple zezwoli na reklamy w powiadomieniach push, ale czy to coś złego?

Wielu użytkownikom a także deweloperom to nie pasowało. Teraz, aby załagodzić sytuację, postanowili po prostu zmienić zdanie. W ten sposób nikt ich nie oskarży o potencjalne wykorzystywanie przewagi swojej pozycji, jaką mają będąc twórcami systemu operacyjnego. Niedawno pojawiły się kolejne tego typu przypadki.

Apple chyba zdaje sobie sprawę z tego, że nikt nie lubi reklam. I wprowadza potencjalny marketing bezpośredni w dobry sposób. Właściciel iPhone'ów będą mogli dostosować, od których aplikacji chcą otrzymywać reklamy. Niewykluczone, że część z nich może przynieść korzyść użytkownikom. Gorzej, jeśli Amazon zapyta, czy nie poszukują produktu, o którym przed chwilą rozmawiali.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (55)