Gracze nie chcą Linuksa. Kolejny miesiąc bez wzrostu udziału w Steam Hardware Survey
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak pokazują statystyki Steam za kwiecień 2019 r., społeczność graczy, pomimo rozwoju klienta linuksowego i Steam Play, nieszczególnie śpieszy się z porzuceniem Windowsa. Dość powiedzieć, że systemy Microsoftu na platformie Valve jeszcze zwiększyły swój udział.
Windows 10 64-bit osiąga 67,18 proc., co jest wartością o 0,26 p.p. większą niż w marcu. Z kolei Windows 7 64-bit, z wynikiem 24,27 proc., notuje na plusie 0,48 p.p. Spośród 64-bitowych systemów Microsoftu spadają jedynie Windows 8.1 oraz Windows 8, ale w stopniu z nawiązką kompensowanym przez inne wydania. Ten pierwszy kończy z wynikiem 2,98 proc., straciwszy 0,28 p.p., a ten drugi – 0,24 proc., przy stracie 0,04 p.p. Wśród architektur x86_32 dominuje Windows 7 – 1,15 proc.
Relatywnie spory uszczerbek na popularności dotyka macOS. W kwietniu komputery Apple zgarniają 3,06 proc. udziału; o 0,21 p.p. mniej niż miesiąc wstecz. Jednak jeszcze gorzej wygląda sytuacja Linuksa. Wszystkie dystrybucje liczone razem to zaledwie 0,81 proc. (-0,01 p.p.).
Co znamienne, rok temu Linux na Steamie potrafił ocierać się o 1 proc. A przecież w międzyczasie wprowadzono wspomniany Steam Play, umożliwiający translację sporej części gier pod DirectX na kompatybilnego z Linuksem Vulkana. Widać, graczy kompatybilność nie przekonuje.
Z innych spraw – nieco topnieje przewaga Intela w sektorze procesorów; AMD zgarnia już ponad 22 proc. Najpopularniejszą kartą graficzną pozostaje GeForce GTX 1060, którego przewaga cały czas rośnie. Żaden Turing nie przekracza 1 proc. udziału, choć RTX 2070 przy 0,81 proc. i 0,18 p.p. wzrostu jest tego coraz bliższy. Wreszcie, stale postępuje spadek popularności wśród headsetów VR.