Google ujawnił przychody z YouTube'a. Serwis generuje 15 mld dolarów w rok
04.02.2020 14:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Google po raz pierwszy ujawnił informacje na temat przychodów generowanych przez reklamy na YouTube. Są naprawdę imponujące. W przybliżeniu stanowią około 10 proc. wszystkich przychodów Google'a z 2019 roku.
YouTube wygenerował prawie 5 miliardów przychodów z reklam w ciągu ostatnich trzech miesięcy, a w skali roku zarobił z tego tytułu ponad 15 miliardów dolarów. Tak wynika z ujawnionego dzisiaj raportu o zarobkach jednej ze spółek należących Alphabetu. Jest to pierwszy raport Sundara Pichai, który pod koniec zeszłego roku objął stanowisko dyrektora generalnego Alphabet. Otrzymał je po tym, jak Larry Page i Sergey Brin wycofali się ze swoich codziennych obowiązków i kierowania spółką.
Zarobki z tytułu wyświetlania reklam na portalu YouTube ujawniono pierwszy raz, co może być niemałym zaskoczeniem. Zwłaszcza, że Google kupił platformę w 2006 roku (za 1,65 miliarda dolarów), ale dotychczas milczał o generowanych przez nią przychodach.
Google i YouTube z dobrymi wynikami
Google uważa, że w 2019 roku YouTube wygenerował łącznie 15 miliardów dolarów przychodów, co w przybliżeniu stanowi około 10 proc. wszystkich przychodów Google. Liczby te wskazują, że działalność reklamowa YouTube jest równa prawie 1/5 przychodów reklamowych Facebooka.
Google poinformował, że YouTube posiada ponad 20 milionów subskrybentów oferty Premium (YouTube bez reklam) i Music Premium, a także ponad 2 miliony subskrybentów usługi płatnej telewizji. Alphabet twierdzi, że przychody z tych produktów uwzględniane są w kategorii "inne", która w ostatnim kwartale zarobiła 5,3 miliarda dolarów. To utrudnia jednoznaczną ocenę przychodowości poszczególnych segmentów.
Ostatni kwartał 2019 roku był naprawdę dobry dla spółki. Alphabet osiągnął łączne przychody o wartości 46 miliardów dolarów, co stanowi 17 proc. wzrost w stosunku do 2018 roku. Władze firmy przekonują, że 10,7 miliardów dolarów stanowił czysty zysk. Największy wkład w przychody firmy nieustannie posiada wyszukiwarka Google. W czwartym kwartale 2019 roku "zarobiła" dla Alphabetu aż 27,2 miliardów dolarów.
W opublikowanym raporcie firma odsłoniła znacznie więcej tajemnic. Poinformowała też o przychodach Google Cloud, które wyniosły 2,6 miliarda dolarów. Wszystko wskazuje więc na to, że Google osiągnęło znacznie większe zyski niż przewidywali eksperci z Wall Street, ale niższe przychody. To może być jeden z powodów, dla których Google po raz pierwszy ujawniło przychody YouTube i Google Cloud.