Google Meet: problem z echem? Sprawdź, czy to twoja wina
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Google Meet wykorzystywany do wideokonferencji zyskał nową opcję, która powinna pomóc znaleźć źródło echa podczas spotkań. Od teraz użytkownik dowie się o swoim problemie, jeśli to on jest źródłem zakłóceń.
Google wdrożył nową funkcję w usłudze Meet, dzięki której użytkownik dowie się, że zakłócenia związane z echem podczas rozmowy mają źródło w jego urządzeniu. Jak podaje Google, Meet automatycznie niweluje echo w czasie rozmów, jeśli wykryje sprzężenie, jednak mimo to w niektórych przypadkach problemu nie da się wyeliminować. Nowa funkcja powinna pomóc właśnie w takich sytuacjach.
Opisywane rozwiązanie będzie przydatne głównie podczas rozmów, w których uczestniczy wiele osób. To wtedy najtrudniej znaleźć użytkownika, który przyczynia się do pogorszenia jakości dźwięku. Kiedy Google Meet wykryje problem z danym komputerem, zasugeruje użytkownikowi możliwe rozwiązania, w tym skorzystanie ze słuchawek, przyciszenie głośników lub wyciszanie mikrofonu, kiedy nie zabiera głosu.
Powiadomienie o problemie z echem wyświetli się w formie niewielkiego okienka widocznego na tle rozmówców. Dalej problem można analizować i rozwiązywać w ustawieniach, do których przenosi wyświetlany link. Jak podaje Google, nowa opcja w Meet powinna być dostępna dla każdego już teraz lub maksymalnie na dniach. Wdrożenie rozpoczęło się 23 sierpnia i potrwa 15 dni.