Facebook testuje w aplikacjach mobilnych autoodtwarzanie reklam z dźwiękiem

Facebook testuje w aplikacjach mobilnych autoodtwarzanie reklam z dźwiękiem

23.08.2016 16:23, aktual.: 24.08.2016 10:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie brakuje w ostatnim czasie informacji pozwalających twierdzić, że Facebook – mimo że odnotował w poprzednim kwartale świetnie wyniki finansowe – będzie poszukiwał nowych metod wyświetlania reklam. Niestety, Mashable.com donosi, że korporacja Marka Zuckerberga właśnie testuje jeden z najbardziej inwazyjnych sposobów trafiania do użytkowników.

Trudno mieć wątpliwości, że reklamowy kolos Facebooka zaczyna łapać zadyszkę. W ciągu ostatnich tygodni pojawiły się zatem doniesienia o stopniowej migracji z treści tekstowych na format wideo, który daje większe możliwości realizacji kampanii reklamowych. Rozszerzenie sieci Audience Network skutkuje zaś tym, że treści reklamowe z Facebooka zobaczą na innych stronach także internauci, którzy nie korzystają z błękitnego serwisu. Ostatnim, najświeższym etapem, jest zabawa w kotka i myszkę z AdBlockiem Plus w blokowanie i omijanie blokowania reklam.

Na tym jednak nie koniec i Facebook nie przestaje eksperymentować. Wąskie grono użytkowników w Australii zgłasza, że w ich aplikacjach mobilnych filmowe treści reklamowe automatycznie odtwarzają się z dźwiękiem podczas przewijania strumienia nowości. Dotąd jedynie nieme autoodtwarzanie następowało, gdy użytkownik zatrzymał się na dłużej przy danym reklamowym poście.

Użytkownicy, którzy biorą udział w teście, podczas uruchomienia aplikacji zobaczyli także komunikat z informacjami, jak uniknąć przypadkowego odtwarzania dźwięków z reklam, które mogłyby być w niektórych sytuacjach kompromitujące. Facebook zaleca w takich przypadkach… całkowite wyciszenie aplikacji w jej ustawieniach. Najprawdopodobniej użytkownicy mają także możliwość natychmiastowego jednokrotnego wyciszenia automatycznie odtwarzanych dźwięków, za pomocą fizycznych przycisków głośności.

Facebook potwierdził, że takie nowości w aplikacji rzeczywiście są testowane. Przedstawiciele serwisu zaznaczają jednocześnie, że jest to tylko niezobowiązujący eksperyment, i że równocześnie prowadzone są także na wąskich grupach użytkowników inne testy. Nie jest przesądzone, że którakolwiek metoda popularyzowania treści reklamowych trafi do szerszego grona użytkowników.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (46)