Doom Eternal jest piekielnie płynny. Nawet 1000 FPS, jeśli twój sprzęt to udźwignie

Silnik id Tech 7 w Doom Eternal wprowadza HDR i wynosi grafikę oraz wydajność na nowy poziom, fot. Bethesda
Silnik id Tech 7 w Doom Eternal wprowadza HDR i wynosi grafikę oraz wydajność na nowy poziom, fot. Bethesda

02.03.2020 15:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Silnik id Tech od zawsze znany był ze swojej wydajności. Jego poprzednia, szósta wersja pozwalała na wygenerowanie obrazu nawet w 250 FPS-ach. Na id Tech 6 oparty był m.in. Doom z 2016, a także Wolfenstein: The New Colossus i Youngblood.

Mamy teraz rok 2020 i nastąpiła pora na przeskok na siódmą iterację silnika. Doom Eternal będzie pierwszym tytułem z niego korzystającym. Twórcy gry podkreślili poważne zmiany względem poprzedniej wersji, a najbardziej rzuca się w oczy zwiększona wydajność.

Doom Eternal potrafi osiągnąć 1000 FPS... jeśli twój CPU się przy tym nie stopi

Billy Kahn, główny programista silnika id Tech 7 w niedawnej rozmowie z IGN podkreślił, że id Software wprowadziło do nowej wersji silnika drastyczne zmiany. Przede wszystkim dotyczą on jakości efektów cząsteczkowych oraz oświetlenia wolumetrycznego, co przekłada się na jeszcze większe i dynamiczniejsze eksplozje.

DOOM Eternal - Official Trailer 2

Co więcej, silnik pozwala na wyświetlenie aż 1000 FPS, przynajmniej w teorii, bo obecnie takich monitorów nie ma i jesteśmy od tego dalecy. Dopiero co na CES Asus zaprezentował 360 Hz monitor z serii ROG Swift. Zresztą, monitor to jedno, a procesor, który jest w stanie zapewnić taką płynność to drugie.

Mimo wszystko, to właśnie o to id Software chodzi – firma stworzyła silnik, który będzie się nadawał do zastosowania w przyszłości dla sprzętu, który dopiero nadejdzie. Warto również podkreślić, że id Tech 7 po raz pierwszy wprowadzi HDR, którego brakowało zarówno w poprzednim Doomie, jak i Wolfensteinach. Ponadto całkowicie zmieniono system tekstur, pozbywając się technologii MegaTexture, a także wprowadzono system dynamicznej, globalnej iluminacji.

Deweloperzy postarali się również usprawnić obsługę procesorów wielordzeniowych oraz uszczuplili kod aż o milion linijek, ze względu na rezygnację z OpenGL (tylko Vulkan). Gra ma swoją premierę 20 marca 2020 na PC, Xbox One i PS4. Port na Nintendo Switch będzie wydany w późniejszym terminie. Doom Eternal pojawi się także na Google Stadia, ale nie znamy dokładnej daty premiery.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (50)