CRYENGINE5.7
CRYENGINE to oprogramowanie do tworzenia gier, zawierające wszystkie niezbędne narzędzia. Można w nim przygotować gry dla Windowsa, PlayStation 4, Xboksa One, gogle typu Oculus Rift i Linuksa z użyciem OpenGL-a.
CRYENGINE odznacza się przede wszystkim świetnymi możliwościami graficznymi, daje projektantom dostęp do realistycznego symulowania fizyki, warunków oświetleniowych i świetnego odwzorowania materiałów. W czasie rzeczywistym można odwzorować kaustykę wody i odbicia. Realizmu scenom nadaje możliwość renderowania obrazu HDR, trzy metody tesselacji, ambient occlusion, realistyczne modele roślin i wysokiej jakości antyaliasing, a przy tym można sięgnąć także po rozmycie obrazu w ruchu, głębię ostrości i mapy cieni dla każdego obiektu. Nie zabrakło efektów wolumetrycznych, dzięki czemu można w scenach umieścić realistyczną mgłę, kurz czy dym.
Wśród narzędzi znajdziemy między innymi edytor wstawek filmowych, „piaskownicę” pozwalającą pracować w czasie rzeczywistym i edytor wizualny (gra będzie wyglądać tak, jak widać na ekranie). Nie zabrakło edytora modeli, gdzie można tworzyć obiekty z podstawowych kształtów lub sięgnąć po kształty organiczne. Kolejne poziomy i przejścia między lokacjami można zaplanować bez pisania skryptów na wizualnym grafie. System animacji zapewnia realistyczną mimikę postaci, poszanowanie fizyki, a także możliwość parametrycznego animowania modeli z użyciem szkieletów.
CRYENGINE daje też pełną kontrolę nad dźwiękiem przestrzennym i pozwala podejrzeć, jak gra będzie wyglądać i zachowywać się w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można ocenić jej „apetyt” na zasoby.
Do uruchomienia programu potrzebne jest logowanie na konto w usłudze. Daje to możliwość korzystania z ogromnej biblioteki zasobów Cryteka, a także materiałów, map, modeli i dźwięków przygotowanych przez społeczność i partnerów firmy.
Zalecane wymagania: Windows 7 lub Windows 8.1 (64-bit), Intel Quad-Core (i5 2300) lub AMD Octo-Core (FX 8150), 8 GB RAM-u, NVIDIA GeForce 660Ti lub lepsza, AMD Radeon HD 7950 lub mocniejszy, DirectX 11, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX.