Bruce Willis wystąpił w reklamie za pomocą technologii deepfake. Planowane jest 15 spotów
Znany aktor Bruce Willis zdecydował się wystąpić w reklamach rosyjskiego operatora telefonicznego i dostawcy internetu MegaFon. Co ciekawe, Willis nie pojawił się na planie filmowym reklamy. Jego udział został wygenerowany za pomocą technologii deepfake.
19.08.2021 19:03
Serwis Russia Beyond podaje, że w ramach produkcji reklamy wykorzystano technologię generowania twarzy do wygenerowania rysów twarzy Bruce'a Willisa. Jego rolę na planie odegrał inny aktor, po czym, za pomocą deepfake, otrzymał on twarz gwiazdy Hollywood.
Deepfake przyszłością reklamy?
Vasili Bolshakov, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w MegaFon opowiedział o szczegółach tworzenia spotów reklamowych. Inżynierowie ze studia Deepcake wybrali dużą ilość zdjęć i filmów z udziałem celebryty. Udało im się uzyskać 34 000 próbek treści, które następnie zostały wykorzystane przez sieć neuronową do stworzenia wizerunku postaci Bruce'a Willisa.
Jego zdaniem deepfake stwarza nowe możliwości w czasach pandemii. Za pomocą tej technologii studia filmowe są w stanie dostarczać widzom wysokiej jakości treści z dowolnymi aktorami z całego świata, omijając problemy związane z ograniczeniami wywołanymi przez pandemię koronawirusa.
Spora gaża, mały wkład
Zagraniczne media podają, że aktor za swój "występ" w reklamie sieci komórkowej mógł otrzymać kwotę pomiędzy 1, a 2 milionami dolarów. Nie wiadomo jednak czy jest to wynagrodzenie za jedną reklamę, czy też za całą serię 15 spotów.
Zobacz także
Biorąc jednak pod uwagę, że cała praca aktora ograniczyła się do wyrażenia zgody na wykorzystanie jego wizerunku, można odnieść wrażenie, że są to najłatwiej zarobione pieniądze w karierze aktora. Pomysł firmy MegaFon na zrealizowanie kampanii reklamowej w tej sposób może też budzić niepokój i obawy o przyszłość branży filmowej. Czas pokaże jednak jak bardzo deepfake wpłyną jeszcze na produkcję wideo.