Bank Millennium ostrzega. Tak zweryfikujesz konsultanta

bank millennium
bank millennium
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski

25.09.2022 09:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Millennium ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod konsultantów banku. Jako dodatkowe zabezpieczenie została wprowadzona nowa funkcja w aplikacji mobilnej, dzięki której w łatwy sposób zweryfikujesz, kto do ciebie dzwoni.

Chociaż oszustwo "na konsultanta" nie jest niczym nowym, to wciąż wiele osób ma problemy z weryfikacją rozmówcy. Z tego powodu bank Millennium wprowadził kolejną możliwość weryfikacji rozmówcy. Teraz, kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za konsultanta możemy poprosić o potwierdzenie tożsamości w aplikacji mobilnej.

Jeśli rozmawiamy z pracownikiem banku, to w aplikacji mobilnej pojawi się powiadomienie (push) z imieniem i nazwiskiem konsultanta. Jeśli rozmówca odmówi weryfikacji lub poda błędne dane, należy się natychmiast rozłączyć. Bank w swoim komunikacie prosi także o natychmiastowy kontakt z oddziałem w celu zgłoszenia próby oszustwa.

Millennium ostrzega - powiadomienie zostanie wysłane tylko w formie pusha w aplikacji banku. Pracownicy nie wysyłają SMS-ów czy wiadomości e-mail czy przez jakikolwiek inny komunikator w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Warto pamiętać, że konsultanci nie pytają nigdy o hasła do konta czy inne poufne dane oraz nie proszą o instalowanie zewnętrznego oprogramowania - tego typu prośby to próba oszustwa.

Klaudia Stawska, współpracownik DP

Programy

Zobacz więcej
aplikacjebezpieczeństwobankowość mobilna