Awaria w InPost. Spodziewaj się opóźnienia w dostawie (aktualizacja)
InPost zmaga się z awarią, w wyniku której sprzedawcy w praktyce nie mogą wygodnie nadawać paczek. W efekcie można się spodziewać opóźnień w dostawie zamówień z internetu.
04.10.2021 12:42
InPost walczy z awarią systemu, przez którą sprzedawcy nie mogą korzystać z API niezbędnego do nadawania paczek i drukowania etykiet. Można sobie wyobrazić, że paraliżuje to pracę części sklepów, a co za tym idzie - wysyłki zamówień będą opóźnione.
Problemy z InPostem rozpoczęły się przed godziną 9:00, co widać w narastającej liczbie raportów w serwisie downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu (4 godziny od momentu pojawienia się pierwszych błędów) usterka wciąż nie jest rozwiązana. Od ponad godziny InPost reaguje jednak na głoszenia w mediach społecznościowych, odpisując klientom, że sprawa jest już weryfikowana.
Problem z InPostem zdaje się nie być ograniczony tylko do jednego miasta czy obszaru. Najwięcej raportów spłynęło między innymi z Warszawy, Krakowa i Poznania, a od rana jest ich tylko coraz więcej. W tym momencie trudno oszacować, jak długo może potrwać naprawa. InPost radzi, by w oczekiwaniu na rozwiązanie problemu spróbować się przelogować w systemie i skorzystać z innej przeglądarki.
Aktualizacja, godz. 14:00
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, liczba zgłoszeń błędów dotyczących systemów InPost spada od około godziny. Firma jednak do teraz oficjalnie nie potwierdziła całkowitego usunięcia awarii. Wciąż jest mowa o kilkuset raportach w ciągu ostatnich kilkunastu minut.
Aktualizacja, godz. 17:15
Sądząc po dalszym spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, można założyć, że awaria InPostu została już (przynajmniej w znakomitej większości przypadków) rozwiązana.