Aplikacja dnia: zupełnie nowy Mój T‑Mobile
30.07.2018 12:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
T-Mobile udostępnił testową wersję zupełnie nowej aplikacji dla swoich klientów Mój T-Mobile. Aplikacja wprowadza kilka ciekawych udogodnień, jak możliwość zarządzania kilkoma numerami w jednym miejscu i płatności kartą, więc postanowiliśmy przyjrzeć się jej bliżej. Warto zaznaczyć, że nowa jest nie tylko szata graficzna, ale też jej „silnik”.
Po uruchomieniu aplikacji i załadowaniu danych konta zobaczymy na ekranie głównym najważniejsze informacje, czyli stan naszych rachunków i zużycie danych pakietowych. Wyraźnie widać zmianę estetyki aplikacji. T-Mobile zrezygnował z prostokątnych kafelków na rzecz łagodniejszych, zaokrąglonych przycisków i łagodnych przejść między odcieniami firmowego, różowego koloru. Informacje na ekranie głównym są przedstawione bardzo czytelnie, choć zaraz po premierze bety aplikacji użytkownicy zwrócili uwagę na zaokrąglenie liczby zużytych megabajtów.
Możliwość zarządzania kilkoma numerami w tej samej aplikacji została przywitana z entuzjazmem. Znacznie ułatwi życie rodzinom i użytkownikom internetu mobilnego. Trzeba jednak pamiętać, że póki co aplikacja może obsłużyć tylko numery z abonamentem. Przy dodawaniu numerów prepaidowych i MIX zobaczymy informację, że numer nie może zostać dodany do profilu. To się zmieni w sierpniu, przed wydaniem stabilnej wersji aplikacji.
Dla każdego z numerów przypisanych do profilu użytkownika dostępne są podobne opcje, związane z usługami dodatkowymi. W szczegółach możemy sprawdzić datę wygaśnięcia umowy, kwotę abonamentu, wszystkie dodatkowe koszty, a także włączyć lub wyłączyć kolejne usługi. Tu w zasadzie nie ma żadnych zaskoczeń – możemy osobno zobaczyć listę aktywnych i dostępnych do kupienia pozycji oraz stan roamingu.
Choć aplikacja nie obsługuje jeszcze kont prepaid, MIX i Heyah, można już kupić w niej doładowania po dodaniu karty płatniczej lub zlecić automatyczne ściąganie należności za rachunki z tej karty. Oczywiście możemy dodać kilka kart i kupić doładowanie dla wskazanego numeru, płacąc wskazaną kartą. Szczegóły kart można zmienić w ustawieniach profilu. Ponadto w aplikacji znajduje się przegląd ostatnich rachunków wraz z informacją, czy należności zostały uregulowanie. Nie ma niestety dostępu do bardziej szczegółowych bilingów.
Aplikacja będzie też miała możliwość wysyłania nam powiadomień o różnych zmianach na koncie, choć na razie ta część wydaje się niedokończona. W części poświęconej powiadomieniom powinna znaleźć się lista z możliwością wyboru typów powiadomień, póki co jednak jest pusta.
Na koniec warto dodać, że po planowanej na koniec sierpnia premierą stabilnej wersji aplikacji wprowadzonych zostanie jeszcze kilka zmian. Z myślą o klientach z zagranicy T-Mobile jesienią wprowadzi możliwość zmiany języka aplikacji na angielski (zapewne zauważyliście, że niektóre opisy są widoczne po angielsku już teraz, co sugeruje, że aplikacja jest dopiero tłumaczona na język polski). W dalszej kolejności dostaniemy możliwość zarządzania elektronicznymi fakturami, zgodami i blokadami. W planach jest także świadczenie pomocy technicznej dla klientów za pośrednictwem aplikacji.
Do otwartych betatestów mogą zapisać się klienci T-Mobile mający abonament i urządzenia z Androidem. Do testów można się zapisać za pośrednictwem Google Play.