AMD zapowiada technologię FSR 3. Nawet 2‑krotnie lepsza wydajność w grach

AMD FSR 3 ma być receptą na poprawę płynności animacji w grach. Co prawda oficjalna premiera technologii dopiero przed nami, ale podczas konferencji Game Developers Conference (GDC) ujawniono pierwsze szczegóły na temat jej działania.

Zapowiedź technologii AMD FidelityFX Super Resolution 3.
Zapowiedź technologii AMD FidelityFX Super Resolution 3.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Paweł Maziarz

25.03.2023 14:33

AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) to technologia skalowania obrazu, która pozwala poprawić płynność animacji w grach, przy zachowaniu zbliżonej jakości obrazu. Funkcja zadebiutowała prawie 2 lata temu i od tego czasu jest stale rozwijana przez producenta. Niedawno doczekaliśmy się poprawionej wersji - FSR 2. Na tym jednak nie koniec, bo jeszcze w tym roku ma pojawić się kolejna, rewolucyjna wersja - FSR 3.

Kluczową rolę w technologii AMD FSR 3 ma odgrywać funkcja AMD Fluid Motion Frames, czyli technika generowania interpolowanych klatek, wykorzystująca wektory ruchu i technologię AMD Fluid Motion. Podobne rozwiązanie jest stosowane w konkurencyjnej technologii Nvidia DLSS 3 (chodzi o funkcję Frame Generator), tyle że działa ono tylko na kartach graficznych z najnowszej serii GeForce RTX 4000.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Według zapowiedzi producenta, technologia AMD FSR 3 pozwoli nawet dwukrotnie zwiększyć płynność animacji w grach względem FSR 2 (jednocześnie wprowadzając rozwiązania zmniejszające opóźnienia w wyświetlanym obrazie). Co ważne, technologia będzie udostępniona na bazie otwartej licencji MIT, a deweloperzy tworzący gry będą mogli liczyć na łatwe przejście z FSR 2 na FSR 3.

Porównanie procesu generowania klatek - FSR 2 i FSR 3.
Porównanie procesu generowania klatek - FSR 2 i FSR 3.© AMD

AMD FSR 3 jeszcze jest w fazie rozwoju, ale oficjalnie technologia ma zostać udostępniona jeszcze w 2023 roku.

Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)