AMD zapowiada technologię FSR 3. Nawet 2‑krotnie lepsza wydajność w grach
AMD FSR 3 ma być receptą na poprawę płynności animacji w grach. Co prawda oficjalna premiera technologii dopiero przed nami, ale podczas konferencji Game Developers Conference (GDC) ujawniono pierwsze szczegóły na temat jej działania.
25.03.2023 14:33
AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) to technologia skalowania obrazu, która pozwala poprawić płynność animacji w grach, przy zachowaniu zbliżonej jakości obrazu. Funkcja zadebiutowała prawie 2 lata temu i od tego czasu jest stale rozwijana przez producenta. Niedawno doczekaliśmy się poprawionej wersji - FSR 2. Na tym jednak nie koniec, bo jeszcze w tym roku ma pojawić się kolejna, rewolucyjna wersja - FSR 3.
Kluczową rolę w technologii AMD FSR 3 ma odgrywać funkcja AMD Fluid Motion Frames, czyli technika generowania interpolowanych klatek, wykorzystująca wektory ruchu i technologię AMD Fluid Motion. Podobne rozwiązanie jest stosowane w konkurencyjnej technologii Nvidia DLSS 3 (chodzi o funkcję Frame Generator), tyle że działa ono tylko na kartach graficznych z najnowszej serii GeForce RTX 4000.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według zapowiedzi producenta, technologia AMD FSR 3 pozwoli nawet dwukrotnie zwiększyć płynność animacji w grach względem FSR 2 (jednocześnie wprowadzając rozwiązania zmniejszające opóźnienia w wyświetlanym obrazie). Co ważne, technologia będzie udostępniona na bazie otwartej licencji MIT, a deweloperzy tworzący gry będą mogli liczyć na łatwe przejście z FSR 2 na FSR 3.
AMD FSR 3 jeszcze jest w fazie rozwoju, ale oficjalnie technologia ma zostać udostępniona jeszcze w 2023 roku.
Paweł Maziarz, dziennikarz dobreprogramy.pl