AMD FidelityFX Super Resolution. Odpowiedź na DLSS już w czerwcu - są dwie ważne różnice

AMD FidelityFX Super Resolution. Odpowiedź na DLSS już w czerwcu - są dwie ważne różnice
Źródło zdjęć: © AMD

01.06.2021 15:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na targach Computex 2021, AMD zaprezentowało swoją odpowiedź na technologię Nvidia DLSS. AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje jeszcze w czerwcu 2021 i pozwoli na odciążenie kart graficznych, aby uzyskać znacznie wyższą płynność w grach. Rozwiązanie AMD pod jednym względem znacząco różni się od techniki Nvidii.

AMD FidelityFX Super Resolution to rozwiązanie, które powoduje obniżenie rozdzielczości, w jakiej karta graficzna renderuje grafikę, a jednocześnie specjalne algorytmy skalują obraz, tak by uzyskał ostatecznie rozdzielczość, jakiej sobie życzył użytkownik. Dzięki temu można uzyskać znacznie większą płynność rozgrywki.

W przypadku FidelityFX możemy mówić o jednej przewadze nad rozwiązaniem Nvidii - nie potrzebuje ono rozwiązań uczenia maszynowego. AMD sprzedaje to jako atut, chociaż z drugiej strony jest to pewna konieczność gdyż karty Radeon nie posiadają rdzeni Tensor (używanych do uczenia maszynowego i jego stosowania).

Technika AMD ma 4 różne tryby: Ultra Quality (maksymalizujący jakość obrazu), Performance (skupiający się na maksymalnym podbiciu płynności) oraz dwa tryby pośrednie.

Obraz
© AMD

Na zaprezentowanych materiałach widać było zwiększenie wydajności o 59 proc. (z 49 do 78 FPS) w przypadku gry Godfall w 4K na Radeon RX 6800 XT, z ustawieniami "Epic" i włączonym raytracingiem oraz trybem skalowania Ultra Quality. Z kolei w przypadku trybu Performance, gra uzyskała 150 FPS, a więc trzykrotny skok w płynności.

Warto wspomnieć, że AMD FidelityFX Super Resolution to rozwiązanie otwarte, a więc działające nie tylko na kartach z układami AMD, ale i na Nvidii. W tym drugim przypadku jest to o tyle istotne, że dopiero karty GeForce RTX pozwalają obsługiwać konkurencyjny DLSS. Ogólnie FidelityFX ma obsługiwać ponad 100 akceleratorów.

Obraz
© AMD

Jest jednak jeden szkopuł. Nie wszystkie gry będą kompatybilne z FidelityFX. AMD zapowiedziało, że łącznie ponad 10 studiów deweloperskich i silników będzie wspierać tę technologię w 2021 r.

Niezwykle interesująca może wydać się tutaj perspektywa obsługi FidelityFX Super Resolution na konsolach Xbox Series X|S, które posiadają układy graficzne AMD Radeon oparte na architekturze RDNA 2, a ta funkcja została dla nich zapowiedziana w kwietniu 2021 r. Póki co AMD ma udostępnić swoją technologię na PC już 22 czerwca 2021 r. - nie ma na ten moment informacji, czy otrzyma ją także PS5.

Programy

Brak danych.
Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)