Amazon Chime – na zatłoczony rynek komunikatorów wchodzi konkurent Skype i Hangouts
14.02.2017 10:32
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od nadmiaru komunikatorów boli nas już głowa, a teraz na tenzatłoczony rynek wchodzi kolejny i to od razu z „przytupem”.Amazon Chime za swoich rywali bierze przede wszystkim komunikatorySkype i Hangouts. Nie bez powodu właśnie te zostały wybrane, nowenarzędzie chce znaleźć zastosowanie przede wszystkim w biznesie,wszędzie tam, gdzie potrzebne są rozwiązania do grupowejkomunikacji i rozmów z klientami.
Zakres możliwości nie odbiega od tego, co oferuje konkurencja.Dostajemy więc wiadomości błyskawiczne, rozmowy głosowe,wideokonferencje, ale też udostępnianie ekranu, zestawianie spotkańwedług kalendarza. Gdyby nie chciwość Amazonu, komunikator mógłbyodnieść niemały sukces, jest bowiem świetnie dopracowany, alecóż, wersja podstawowa, darmowa, jest jednak bardzo okrojona.
Ta Basic Edition pozwala jedynie na rozmowy dwóch osób ze sobą– czy to przez czat, wideo, czy poprzez połączenie głosowe.Wersja Plus, która przyda się w organizacjach, kosztuje 2,50 USD zaużytkownika miesięcznie, dodaje możliwość zarządzania z ActiveDirectory, 1 GB miejsca na wiadomości użytkownika i możliwośćpodpięcia własnej domeny. Wersja Pro wprowadza grupowewideokonferencje, współdzielenie ekranu oraz nieograniczonepołączenia VoIP – ale zapłacimy za to 15 USD za użytkownikamiesięcznie.
Rozwiązanie ewidentnie jest adresowane na amerykańskiegoużytkownika, Amazon nie postarał się o przygotowanie (póki co)jakichkolwiek wersji językowych – a szkoda, bo komunikatornaprawdę jest dopracowany, lekki i chciałoby się go używać.Obecnie można wypróbować wersję Pro nawet bez dodawania swojejkarty kredytowej przez 30 dni, po tym okresie zostaniemy przełączenido wersji podstawowej, albo płacąc abonament pozostaniemy przymożliwościach Pro.