Alior Bank nie działa. Klienci odcięci od systemu bankowości (aktualizacja)
Serwis Downdetector odnotował poważną awarię serwisu bankowości internetowej Alior Banku. Problem pojawił się późnym popołudniem i dotyczy aplikacji Alior Mobile oraz Alior Online (dostępu przeglądarkowego).
09.11.2023 | aktual.: 10.11.2023 07:57
Klienci Alior Banki mają problem z dostępem do bankowości internetowej. Próba skorzystania z aplikacji mobilnej kończy się informacją o niedostępności systemu. Problem występuje na etapie logowania, ale także generowania kodu BLIK. Podobnie dzieje się w przypadku dostępu przeglądarkowego.
Awaria bankowości internetowej Alior Bank
Problemy pojawiły się około godziny siedemnastej i w niespełna dwie godziny zgłosiło je niemal tysiąc osób. Niedogodności raportowane są głównie w rejonach dużych miast, ale dotyczą całej Polski.
Awarię potwierdził też sam Alior Bank, ale bardzo ogólnie.
Drodzy klienci! Bardzo przepraszamy za utrudnienia w dostępie do systemu bankowości internetowej Alior Online i Alior Mobile, które obecnie występują. Robimy wszystko, żeby jak najszybciej przywrócić poprawne działanie systemów.
Przyczyny problemów nie zostały dotychczas wskazane. Alior Bank nie określił też jak długo będą występowały ani jak są rozległe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Klienci Alior Bank nie mogą dokonać płatności
Tymczasem użytkownicy nie tylko nie mogą aktualnie sprawdzić stanu konta czy dokonać przelewu. Aplikacji Alior Mobile nie można użyć, a to ona służy do generowania kodów BLIK. Zdarzają się też komentarze internautów, którzy nie byli w stanie zrealizować płatności kartą.
Środki z karty udało się pobrać w bankomacie więc nie jest to całkowite pozbawienie dostępu do pieniędzy zdeponowanych w Alior Bank. Zgłoszeń jest też zbyt mało, żeby jednoznacznie powiązać je z występującą awarią systemu bankowości internetowej.
Awaria bankowości internetowej Alior Bank: aktualizacja
O godzinie 20:45 Alior Bank zaktualizował dane o awarii.
20:45 Nadal pracujemy nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemów.
I nie zmieniło się to do późnych godzin wieczornych. Okolo 22.00 w serwisie Downdetector sytuacja nadal prezentowała się patowo:
Nowe zgłoszenia pojawiały się przez całą noc, ale od 23:00 stały się sporadyczne:
Odpowiada to informacjom od Alior Banku.
23:00 wszystkie systemy są już dostępne. Przepraszamy za utrudnienia.
Przebieg awarii systemu bankowości internetowej Alior Bank
Awaria systemu bankowości internetowej Alior Banku nastąpiła 9 listopada i trwała około 6 godzin. W tym czasie nie funkcjonowała aplikacje Alior Mobile oraz Alior Online. Ich użytkownicy nie mogli wykonać logowania, a więc sprawdzić danych ani wykonać operacji na swoich kontach. Wszelkie transfery środków i aktualizacje były niemożliwe.
Problemy nie były związane z płatnościami kartą, ale niedostępność aplikacji Alior Mobile uniemożliwiała korzystanie z systemu BLIK. Wygenerowanie kodu wymaga wyświetlenia okna startowego aplikacji, a system nie pozwalał na tę czynność.
Obecnie (10 listopada) nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu bankowości internetowej Alior Banku nie występują już masowo i należy traktować je indywidualnie. Po awarii aplikacja mobilna może wymagać ponownego uruchomienia, ale wszelkie problemy z jej obsługą należy konsultować z bankiem.
Katarzyna Rutkowska, dziennikarka dobreprogramy.pl