[AKTUALIZACJA 3] Aplikacja Play24 wkrótce bez wsparcia dla Windows Mobile i Windows Phone
19.07.2017 | aktual.: 10.08.2017 19:46
Jestem od dość długiego czasu klientem sieci Play (w odmianie RedBull Mobile co prawda, ale jednak). Przyzwyczaiłem się do ich oferty - spełnia moje oczekiwania. Jestem również użytkownikiem telefonu z Windowsem - Lumia 640 LTE. I tu niestety ostatnio zaczęły pojawiać się małe zgrzyty. Chodzi mianowicie o aplikację zarządzającą kontem abonenta - Play24. Zaczęła działać coraz gorzej. Co prawda cały czas można sprawdzić stan konta (mam ofertę na kartę) czy dokupić jakieś pakiety, ale nie mam wglądu w historię połączeń z poziomu aplikacji. W przeszłości, mając takie problemy pisałem do pomocy technicznej a oni coś tam przeklikiwali u siebie i wszystko na powrót działało. Niestety nie tym razem. Po zgłoszeniu, czekałem kilka dni na poprawę działania aplikacji, aż tu dziesiejszego ranka odczytałem taką wiadomość od sieci:
Szanowny Panie, dziękuje za przesłane przez Pana zgłoszenie. Chciałbym poinformować, że aplikacja Play24 nie będzie już wspierana i rozwijana na system Windows Mobile, stąd jej funkcjonalność może być z czasem ograniczana. Zachęcam do korzystania z przeglądarkowej wersji Play24, w której bez problemu uzyska Pan dostęp do historii połączeń. W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do dyspozycji. Proszę pamiętać, że można się z nami skontaktować dzwoniąc na numer 790 666 666 lub *666, wysyłając wiadomość na adres e‑mail redbullmobile@pomocplay.pl bądź tworząc zgłoszenie za pośrednictwem portalu Play24 (www.play.pl). Przypominam o możliwości oceny mojej pracy w bezpłatnym smsie lub za pośrednictwem Play24. Będę bardzo wdzięczny za pozytywną ocenę mojej pracy. Pozdrawiam Obsługa Klienta Red Bull Mobile
Niestety, jak się okazało, sieć nie jest za bardzo zainteresowana tym, że jakaś część ich klientów (nadal) korzysta z telefonów opartych o Windowsa. I co gorsza, wiadomość z Obsługi Klienta pozwala przypuszczać że z czasem chcąc, chociażby, aktywować na swoim telefonie jakąś usługę, będę zmuszony logować się na swoim koncie poprzez przeglądarkę. Pół biedy, jeśli akurat będę miał pod ręką komputer, ale co w przypadku gdy będę gdzieś na mieście? Umówmy się, że korzystanie z mobilnego Edge nie jest niestety (przynajmniej wg autora) zbyt przyjemnym przeżyciem.
[AKTUALIZACJA]
Na Facebookowym profilu Play'a zadałem pytanie o przyszłość aplikacji Play24 na mobilnym Window'ie. Z konta PLAY4U otrzymałem taką informację:
na tę chwilę mam informację, że do końca wakacji aplikacja na Windows Mobile oraz Windows Phone będzie działać jak do tej pory. Szczegóły dotyczące dalszego wsparcia poznamy za parę tygodni. Zachęcamy do korzystania z mobilnej wersji www.
Czyli tak na prawdę cały czas niewiele oficjalnie wiadomo. Czekam jeszcze na wypowiedź rzecznika prasowego sieci w tej sprawie. O ile mi odpowie.
[AKTUALIZACJA 2]
Cały czas rzecznik prasowy Play'a olewa pytania odnośnie rozwoju aplikacji Play24. Rozmawiałem natomiast dzisiaj z pomocą techniczną sieci Play - pomyślałem że zadam im pytanie odnośnie problemów działania ich aplikacji na telefonach z Mobilnym Windowsem. Nie mam niestety dobrych wiadomości. Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że aplikacja na Windows Phone/Windows Mobile rzeczywiście jest porzucana. Jest to spowodowane, według uzyskanych przeze mnie informacji, coraz niższym zainteresowaniem konsumentów tą platformą oraz brakiem nowych urządzeń działających pod kontrolą systemu z Redmond. Dział techniczny zwala całą winę na swoich kolegów z Działu IT, którzy zajmują się rozwojem aplikacji. Gdzie leży prawda, zostawiam do Waszej oceny.
AKTUALIZACJA 3
Jako że znudziło mi się wypisywanie maili do rzecznika, który od dwóch tygodni usilnie olewa wszelkie próby nawiązania kontaktu, postanowiłem zadać pytanie dotyczące aplikacji Play 24 na Facebook'u. Otrzymałem taką informację:
Witaj, potwierdzam że planowane jest wyłączenie aplikacji Play24 na platformie Windows. Powodem tej decyzji jest zakończenie wsparcia Windows Phone przez producenta. Każdy aktywny użytkownik otrzyma w tej sprawie SMS oraz email
Więc jeśli, jak ja, korzystacie z usług fioletowego operatora i cały czas nie znudziło się Wam używanie sprzętu z Windowsem, będziecie musieli niedługo zadowolić się korzystaniem z przeglądarki w celu zarządzania kontem.