Blog (5)
Komentarze (249)
Recenzje (0)
@Rower1985Lifting klasyka – czyli Quake II w odsłonie Berserker Mod

Lifting klasyka – czyli Quake II w odsłonie Berserker Mod

28.04.2015 03:46

Zapewne każdy z graczy słyszał o tym tytule ze stajni ID Software. Mimo, iż nasz tytułowy staruszek ma prawie 18 lat, to Quake II wciąż ma wielu wiernych fanów. Czas leci, co za tym idzie – grafika z tamtych lat nie pasuje do współczesności. Oczywiście powstało kilkadziesiąt różnych modów, trybów i modyfikacji rozszerzających rozrywkę czy poprawiających efekty graficzne, ale Berserker Mod jest inny niż wszystkie.

552481

Berserker Mod to projekt rosyjskiej grupy fanów Quake II. Pierwsze oficjalne wydanie miało miejsce w 2008 roku. Projekt jest wciąż aktualizowany – ostatnia wersja wyszła 19.04.2015 i jest oznaczona numerem 1.43.

Mielone mięso w jakości HD

Czym się różni od pierwotnego „kłejka”? Odpowiedź: Praktycznie wszystkim pod względem graficznym i dźwiękowym.

Przede wszystkim wprowadzono tekstury wysokiej rozdzielczości, wszelkiego rodzaju cienie, odbicia, shadery efekty świetlne o których mogliśmy pomarzyć w tamtych latach. Poprawiono także modele broni, przeciwników oraz itemów. Efekt siekania z obrotówy wygląda o niebo lepiej.

Grać można nawet w rozdzielczości 2560x1600, trocho gorzej jest z obsługą rozdzielczości 1366x768 (przynajmniej ja mam z tym problem)– gra nie daje wyboru tej rozdzielczości, dlatego musimy wybrać inną – co nie jest dobrą wiadomością dla niektórych graczy (szczególnie na laptopach).

Ogólnie ekipa twórców tego moda dobrze odpicowała „staruszka” - dając mu drugie wcielenie na obecnym sprzęcie. Może grafika nie odpowiada na 2015 rok i jest trochę niedoróbek, ale i tak wykonano kawał dobrej roboty.

124828
124829
124830
124831
124832
124833

Poza grafiką poprawiono dźwięk i fizykę, dodano kilka opcji, których nie znajdziemy w starym Q2:

  • Tryb predator – czyli możemy ustawić sobie, jak przeciwnicy w grze mają być „niewidzialni”
  • Tryb monster respawn (zombie) – odradzanie się potworów z „nieposiekanych” ciał.
  • Poziom trudności nightmare dostępny z poziomu singleplayer.
  • Latarkę.
  • Więcej opcji w edycji wyglądu gracza, trybu multiplayer i menu tj: kolor raila, broń leworęczna, itp.
  • Zaawansowane ustawienia grafiki i efektów

Co tu wiele mówić - gra nie wymaga zbędnego komentarza - mamy do dyspozycji cały arsenał broni i nawalamy we wszystko, co się rusza. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana starego Quake. Może starzy gracze, którzy wspominają tą grę z sentymentem - zagrają z ciekawości? Młodym - Rosjanie pokazali, jak stara gra mogłaby wyglądać na początku 2 dekady XXI wieku.

Oficjalna strona projektu. Tam można pobrać moda, patche i zapoznać się z wymaganiami systemowymi.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)