Blog (9)
Komentarze (21)
Recenzje (0)
@pio42018 — bitowe symulatory

8 — bitowe symulatory

30.03.2018 00:11

Pod każdym tytule podałem link do pobrania gry , plik trzeba uruchomić w emulatorze Commodore c64 np. tym https://www.dobreprogramy.pl/CCS64,Program,Windows,47768.html

Steel Thunder

150571
150572
150573
150574

Link do pobrania: https://www.myabandonware.com/game/steel-thunder-rw#Commodore%2064

W grze wcielamy się dowódcę amerykańskiego pojazdu pancernego, do wyboru mamy :

  • czołg M48
  • bojowy wóz rozpoznawczy M3 Bradley
  • czołg M60 A3
  • czołg M1A1 Abrams

Bierzemy udział w fikcyjnych konfliktach na Kubie, w Syrii i w zachodnich Niemcach. gra wita nas ładnymi grafikami wozów pancernych wraz z opisem , a w tle słychać hymn USA, patos pełną gębą,, a następnie dostajemy pytanie z zakresu uzbrojenia,, po czym przechodzimy do odprawy ,gdzie wybieramy pojazd, amunicje oraz członków załogi.W trakcie misji możemy przełączać pomiędzy widokiem kierowcy, strzelca i dowódcy, który jest różny w zależności od pojazdu.W symulatorze odzwierciedlono m.in: uruchamianie zasilania,odpalanie silnika,,kamerę obserwacji nocnej ,gaśnice, dym maskujący (przez wtrysk paliwa do układu wydechowego), granaty dymne, laserowy pomiar odległości, system stabilizacji wieży, hydraulika wieży, różne rodzaje amunicji, wyrzutnie pocisków przeciwpancernych TOW, a także wydawanie komend załodze przez dowódcę takich jak: jedź prosto, jedź w kółko, jedź w kierunku celu, jedź wstecz, identyfikacja celu, ognia,wstrzymać ogień

ACE - Air Combat Emulator

Gra to prosty symulator wojskowego odrzutowca z widokiem pierwszoosobowym.Na kokpit samolotu składa się: celownik,, pozycja przepustnicy - sterowanie ciągiem, wskaźnik paliwa, wysokość lotu w stopach,, prędkość lotu w węzłach, ilość zdobytych punktów, kompas:, .status podwozia (schowane/wypuszczone), wskaźnik wychylenia samolotu względem horyzontu, kamera tylna:, wskaźnik wybranej aktualnie broni, ekran komputera pokładowego, radar Uzbrojenie jakim dysponujemy to: rakiety uniwersalne,:rakiety powietrze-powietrze, rakiety powietrze- ziemia, rakiety powietrze-woda, flary do obrony przed pociskami, działko Każdy rodzaj pocisku jest dedykowany do niszczenia konkretnych typów wrogich jednostek, oprócz działka które niszczy wszystko , gdy odpowiednio długo strzelamy Cele z jakimi się spotkać to: okręty, czołgi,, 2 rodzaje myśliwców,,helikoptery,,uzbrojona wyrzutnia rakiet przeciwlotniczych , nieuzbrojona wyrzutnia rakiet przeciwlotniczych Gdy zacznie się kończyć paliwo, możemy zatankować na dwa sposoby,: lądując lub w powietrzu z samolotu-cysterny, co jest trudniejsze ponieważ trzeba utrafić w przewód paliwowy. W grze są dwa tryby rozgrywki do wyboru :  - dla jednego gracza - pilot steruje samolotem i uzbrojeniem  - dla dwóch graczy - pilot steruje samolotem i działkiem, a drugi gracz resztą uzbrojenia Ponadto przed walką w menu głównym, możemy ustawić poziom trudności,,wybrać dzień, noc lub zimę, zobaczyć ranking graczy oraz obejrzeć demonstrację..

Ace of Aces

W Ace of Aces gracz steruje samolotem myśliwsko-bombowym De Havilland Mosquito, znanym również jako Wooden Wonder (ang. drewniany cud), nazywanym tak ze względu na drewnianą konstrukcję. Akcja tytułu toczy się podczas II wojny światowej na terenie Europy Zachodniej. Gracz walczy po stronie aliantów w siłach RAF. Ace of Aces jest w większym stopniu grą zręcznościową, niż symulacyjną. W intrze gry umieszczona została komputerowa wersja brytyjskiej pieśni patriotycznej Land of Hope and Glory[4].

Na początku gry gracz ma do wyboru trening oraz wykonywanie właściwych misji. Właściwe misje można wykonywać oddzielnie, po kilka naraz lub wszystkie jednocześnie. Przed ich wykonaniem jest możliwość wyboru odpowiedniego uzbrojenia. Misje polegają na doleceniu do celu oraz na jego zniszczeniu. Możliwymi celami są: niemieckie U‑Booty, samoloty-pociski V1 lecące na Londyn, bombowce Junkers Ju 88 oraz pociągi z wrogimi oddziałami i jeńcami wojennymi[5]. W czasie przelotu pomiędzy celami gracz może napotkać także myśliwce Messerschmitt Me‑109 i równie niebezpieczne fronty burzowe. Po wykonaniu misji należy wrócić do bazy wypadowej w Anglii. W grze nie występują sekwencje startowania i lądowania[5].

Rozgrywka odbywa się z perspektywy pilota i operatora uzbrojenia jednocześnie. Jest też możliwość przełączenia widoku na lewą, bądź prawą stronę kabiny, luk bombowy, a także mapę nawigacyjną. Za dokonane zniszczenie oraz zaoszczędzone paliwo otrzymuje się punkty, które umożliwiają po zakończeniu rozgrywki wpisanie się na listę najlepszych wyników

Opis skopiowany z wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ace_of_Aces

Tomahawk

Link do pobrania: https://www.myabandonware.com/game/tomahawk-dm#Commodore%2064

Link do papierowej instrukcji dołączonej do gry: https://ia801707.us.archive.org/28/items/Tomahawk_1986_Digital_Integra...

to symulacja helikoptera bojowego Apache AH‑64 z widokiem pierwszoosobowy,Na kokpit składa się komputer pokładowy pokazujący wykryte cele, kompas , prędkość, wysokość ,prędkość wznoszenia ,czas misji,zasięg, status amunicji, wychylenie boczne, sztuczny horyzont ,radar , zużycie paliwa, pozycja przepustnicy, pozycja dźwigni skoku,, moc silnika, zdobyte punkty., Przed rozpoczęciem rozgrywki wybieramy misje(4 do wyboru, pierwsza to trening ), noc lub dzień , zachmurzenie lub czyste niebo, wysokość podstawy chmur, wiatr i turbulencje oraz poziom trudności. Nasze uzbrojenie to: działko, 38 niekierowanych rakiet,, 8 pocisków naprowadzanych laserowo Hellfire .Wrogie jednostki z którymi przyjdzie nam się zmierzyć helikoptery i czołgi.

Up Periscope!

150575
150576
150577
150578

Link do pobrania: https://www.myabandonware.com/game/up-periscope-jt#Commodore%2064 Link do papierowej instrukcji dołączonej do gry: http://openretro.org/c64/up-periscope/docs/operations-handbook-en

Jest symulatorem okrętu podwodnego, w którym uwzględniono zanurzanie/wynurzanie okrętu, zmianę kierunku ,za pomocą steru,kontrolę prędkości , wystrzeliwanie torped, obsługę peryskopu.Na szczególną uwagę zasuguję interface który może zostać podzielony na dwie części: pierwszy ekran może wyświetlać widok z mostka lub peryskopu , natomiast drugi ekran radar,mapę lub komputer sterujący torpedami TCD.Pod tymi ekranami znajdują się najważniejsze wskaźniki, głębokość, pochylenie kadłuba, kompas,prędkość,czas, status wyrzutni torped., paliwo, naładowanie baterii , tlen, napęd diesel/elektryczny, temperatura wody

Power at Sea

Link do pobrania: https://www.myabandonware.com/game/power-at-sea-5po

Power at Sea to gra symulacyjna rozgrywająca się w czasie bitwy w Zatoce Leyte, która miała miejsce w dniach 23–26 października 1944 roku na Filipinach. Gracz zostaje dowódcą amerykańskiej grupy okrętów składających się z: lotniskowca Intrepid, pancernika typu Iowa i statku transportowego General John Pope. Celem gry jest zabezpieczenie zatoki Leyte w ciągu 96 godzin rozumiane jako zdobycie czterech japońskich baz. W grze zdobywa się punkty za: zdobyte bazy, zatopione okręty, zestrzelone samoloty oraz zachowane zasoby. Ilość punktów przeliczana jest po zakończeniu gry na przyznawany stopień wojskowy.

Gracz ponosi porażkę, gdy w czasie 96 godzin w grze (ok. 1 godziny realnego czasu) nie zdobędzie minimum trzech baz wroga lub gdy jego flota zostanie zatopiona[11].

W Power at Sea gracz jest dowódcą amerykańskiej floty i steruje nią za pomocą decyzji wydawanych z mostka kapitańskiego swoim czterem podwładnym. Do dyspozycji gracza jest telegrafista, nawigator, osoba monitorująca uszkodzenia własnych jednostek, a także osoba odpowiedzialna za działania wojenne. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz decyduje o zasobach, jakie zamierza wykorzystać w akcji: liczbie bombowców, myśliwców, żołnierzy oraz ilości paliwa. Po rozpoczęciu gry, w miarę poruszania się floty po mapie, gracz napotyka na swojej drodze nieprzyjacielskie samoloty, a także okręty oraz zdobywa wrogie bazy. W czasie kontaktu z wrogiem gra zmienia się z symulacyjnej w grę stricte zręcznościową z perspektywy pierwszej osoby, w której gracz steruje:

bombowcami i myśliwcami z pozycji pilota, próbując zatopić wrogie okręty, artylerią główną pancernika, próbując zatopić wrogie okręty, działem przeciwlotniczym, próbując zestrzelić samoloty kamikaze i myśliwce wroga, artylerią główną pancernika, próbując zniszczyć instalacje znajdujące się w bazach wroga.

Kluczowym elementem gry decydującym o końcowym sukcesie jest zdobywanie baz wroga. Odbywa się to poprzez próby zniszczenia wrogich stanowisk przy pomocy artylerii głównej pancernika oraz wysłanie odpowiedniej liczby żołnierzy na desant. Bazy mają trzy wyjściowe poziomy trudności, które zmniejszają się wraz ze skutecznym ostrzałem.

W Power at Sea wykorzystano reprodukowane komputerowo słynne zdjęcie Joe Rosenthala – Raising the Flag on Iwo Jima. Pojawia się po zdobyciu bazy przeciwnika

Opis skopiowany z wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ace_of_Aces

Sim City (1986)

Link do pobrania: https://www.myabandonware.com/game/simcity-ri

Gra to symulacja, w której budujemy i zarządzamy miastem dbając o budżet i odpowiedni poziom wskaźników takich jak: populacja, handel, przemysł, standard życia, bezrobocie, gęstość zaludnienia, zanieczyszczenia,gęstość ruchu drogowego , wartość gruntu,szybkość wzrostu..Menu edycji pozwala na budowanie:

- elektrowni - sieci energetycznej - dróg - kanałów wodociągowych - stref mieszkalnych (domy) - stref handlowych (sklepy) - stref przemysłowych (miejsca pracy) - parków - portów - lotnisk Możemy również wyburzać za pomocą buldożera, a także modyfikować teren tworząc drzewa lub rzeki,zbiorniki wodne. Jeżeli nie chcemy budować miasta od podstaw możemy wczytać jedno z wielu gotowych miast wzorowanych na prawdziwych (Tokio, San Fransisco, Bernie, Hamburgu, Rio de Janeiro , Detroit lub Boston) Aby urozmaicić rozgrywkę możemy wywołać katastrofę, która niszczy miasto a my musimy je odbudować,, mamy do wyboru: ogień, tornado, potwór (jak Godzilla), trzęsienie ziemi.

Podczas rozgrywki możemy zaobserwować animacje ruchu drogowego, samolotów ,statków jeżeli wybudowaliśmy odpowiednie budynki(lotnisko,port)

Test drive

Link do pobrania https://www.myabandonware.com/game/test-drive-di

Gra wyścigowa wydana w 1987 roku przez Accolade. Stanowi początek serii Test Drive. Pierwsza część została wydana na DOS (była to pierwsza prawdziwa gra wyścigowa na ten system operacyjny), Atari ST i Commodore 64, a rok później również na Apple II i Amigę. Chociaż gra ma charakter zręcznościowy, to jednak, ze względu na widok z perspektywy kierowcy (z deską rozdzielczą, kierownicą i tablicą wskaźników) okrzyknięta została symulatorem.

Gracz dostał do dyspozycji samochody sportowe: Ferrari Testarossa, Lotus Esprit Turbo, Porsche 911 Turbo, Lamborghini Countach oraz Chevrolet Corvette C4, którymi mógł jeździć po wąskich górskich drogach. Nasi główni przeciwnicy w grze to inni użytkownicy dróg, których należy omijać, unikając wypadnięcia ze szlaku, zderzenia z nimi lub ze stromą ścianą góry. Następnym problemem są policjanci, którzy nie pozwalają na niebezpieczne przekraczanie dopuszczalnej prędkości, którą sygnalizują znaki drogowe. Nasz samochód jest wyposażony w radar, ostrzegający przed zbliżającym się z tyłu radiowozem. Należy wtedy albo zmniejszyć prędkość (co zmniejsza liczbę punktów po zakończeniu poziomu), albo uciekać. Naszym zadaniem jest dowóz samochodu do jego właściciela. Gra składa się 5 odcinków, po ukończeniu każdego komputer informuje nas o wyniku (wyliczanym z średniej prędkości i czasu przejazdu). Pomysł uciekania przed radiowozami egzotycznymi autami został wykorzystany w serii Need for Speed. Gra Need for Speed III: Hot Pursuit oddała nawet w pewien sposób hołd serii Test Drive. Jedna z tras nazwana Rocky Pass składa się z charakterystycznych dla TD dróg wzdłuż zbocza góry[1]. Grafika została uznana za oszałamiającą jak na lata 80. Gra została sprzedana w liczbie ponad 500 000 egzemplarzy

Opis skopiowany z wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_Drive

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)