Jak stracić grę, legalnie kupioną przez konto Origin (cz. 2)
05.11.2012 20:33
Oczywiście jak zwykle, nie omieszkałem zrobić małej dywersji - tym razem jest nią tytuł, ponieważ straciłem grę tylko na jeden dzień. Chciałem (w komentarzach) sprawdzić, czy ktoś miał kiedyś problemy z EA (czyt. Originem) i czy udało się komuś kiedykolwiek - cokolwiek załatwić z polskim działem wsparcia EA, ale po kolei.
Jak pisałem (tutaj) 1‑szy listopada z grą Medal Of Honor Warfighter minął mi bardzo nieciekawie, nic nie załatwiłem, nie było gdzie, a nie chciałem dzwonić do USA, ponieważ gra nie kosztuje aż tyle :) aby było warto.
Postanowiłem zaatakować nasze
- polskie Centrum Pomocy, pod warszawskim numerem: 22 3970840, pod którym to numerem, można usłyszeć piękną regułkę : "witamy w dziale pomocy Elektronics Arts - rozmowy mogą być nagrywane w celach szkoleniowych" - jakże by inaczej :) , informacja z mejla zwrotnego w sprawie mojego zgłoszenia głosiła, że pracują w dni robocze od 8:00 do "którejś tam", więc postanowiłem 2 listopada (piątek) w tzw. dzień roboczy uderzyć na krajowy numer telefonu i wyjaśnić sprawę raz na zawsze...
Dobrze by było, zacząłem od godziny 8:30 - piątek - po święcie - przed weekendem - może być różnie, dodzwoniłem się po 9:00, jako że zgłosiłem już temat (miałem numer sprawy) wybrałem opcję nr. 2, wpisałem cyferki i zostałem połączony z konsultantem, któremu po raz kolejny musiałem się uwiarygodnić i wyjaśnić o co chodzi... Pan grzecznie wysłuchał, poprosił o chwilę cierpliwości i rozpocząłem oczekiwanie, trwało ok. dwóch minut - do zniesienia...
Po oczekiwaniu, usłyszałem, że szanowny pan wyczyści wszystkie wpisy związane z grą MOHW z mojego konta, ale może to być równoznaczne z utratą wszelkich statystyk z gry i wszystkich dodatków, które miałem w wersji "limited" i w wypadku kupienia "normalnej" wersji nie będę miał do nich dostępu - trudno...
Pan poinformował mnie że konto wyczyszczone i za kilka godzin (po odświeżeniu danych między serwerami na całym świecie), mogę ponownie kupić grę i zainstalować... Po powrocie do domu usiadłem do kompa i z drżeniem serca uruchomiłem aplikację Origin, obrazek z gry MOHW zniknął błyskawicznie, wszedłem więc do sklepu i sprawdziłem ofertę na tą grę, okazało się, że jest :P, kupiłem (tym razem bez żadnych problemów), dodało mi grę do konta i...
Ponieważ przechowuję pliki instalacyjne gier lokalnie,
nie musiałem nawet ściągać gry, po prostu zainstalowałem i uruchomiłem, wszystko jest tak jak było - osiągnięcia, statystyki itp. Wielu ludzi narzeka na tego typu aplikacje - ja już nie, gra przypisana jest do konta i w wypadku błędu spowodowanego przez "system" a nie z winy gracza, można wszystko odzyskać.
Co do sposobu działania supportu EA
- w zasadzie jedna uwaga - cierpliwość, niestety tam też pracują ludzie, którzy chcą mieć wolne (tak jak wszyscy) i nie pracują w dni "ustawowo wolne od pracy". Ale można bez problemów (powiedzmy), na spokojnie wyjaśnić i załatwić to, co jest potrzebne, pod warunkiem, że jest to legalna kopia.
Pamiętajcie, że jako użytkownicy, podczas zakupu zawieracie umowę,
z której musi się wywiązać każda ze stron, jeśli WY nie będziecie respektowali umowy, sprzedawca (producent) postąpi tak samo, ale jeśli coś wykrzaczy się nie z waszej winy - TRZEBA WALCZYĆ O SWOJE :)